Kia profită de criza cipurilor și se clasează pe locul 4 la capitolul vânzări, printre giganții auto
De Inna | 18 Octombrie, 2021
Deși toți producătorii auto susțin că întâlnesc probleme cu asamblarea automobilelor din cauza crizei globale de cipuri, Kia profită de acest moment și se menține în top, crescând cota de piață în Europa.
Scenariul cu livrarea întârziată a mașinilor va continua încă câțiva ani. Până atunci însă, constructorii auto încearcă să facă față tuturor provocărilor. Și în timp ce majoritatea producătorilor afirmă că întâmpină greutăți, grupul coreean Hyundai-Kia depășește problema mult mai ușor.
Desigur că în această perioadă și producătorul coreean a avut de pierdut, însă nu în același volum. Automotive News Europe a făcut o analiză legată de dinamica pieței din Europa în luna septembrie 2021. Astfel, vânzările grupului coreean s-au situat pe locul 4 printre ale giganților auto. Înmatriculările Grupului au crescut cu 6,9% față de septembrie 2020. Astfel, cota de piață în Europa a ajuns la 11,1%, față de 7,8% acum un an. Kia a înmatriculat cu 7,8% mai multe mașini, iar Hyundai cu 5,7%.
Creșterile pe cele mai importante piețe europene au arătat astfel:
- în Marea Britanie, cota de piață a Kia a ajuns la 7,7%, față de 4,5% în septembrie 2020. Cea mai importantă marcă din Regatul Unit, Toyota, a avut o cotă de piață de numai 7,9%, cu 0,2% peste Kia.
- în Franța, înmatriculările mărcii au crescut cu 14%, iar cota a ajuns la 3,3%, de la 2,2%.
- în Italia, cota de piață a crescut la 4,5%, de la 2,8% în sep. 2020, datorită vânzărilor mai mari cu 7,6%.
- în Spania, Kia deține acum o cotă de 7,8%, de la 6,4%. Înmatriculările au crescut cu 3,3%
- în Germania, vânzările au scăzut, dar mai puțin dramatic decât la concurenți. Kia a înregistrat un declin de 8,5%, dar declinul total al pieței a fost de 26%. Astfel, cota de piață Kia s-a mărit de la 2,6% la 3,2%.