Logo-ul BMW nu are și nici nu a avut vreodată elice! Bavarezii distrug celebrul mit

De Pavel   |  19 August, 2019

Distribuie :

Toată lumea cunoasește că sigla BMW simbolizează o elice de avion invârtindu-se pe fonul albastru al cerului, legătura fiind una logică dacă ne gândim la faptul că BMW a început cu construcția motoarelor pentru avion. Și totuși, această afirmție este absolut falsă!

Abrevierea BMW a apărut pentru prima dată în anul 1917 ca urmare a redenumirii companiei Rapp Motorenwerke în Bayerische Motoren Werke, ce în traducere înseamnă "Fabrica de motoare Bavareze". Fondată în 1913 de către Carl Rapp, întreprinderea de producere a motoarelor pentru avioane s-a dovedit a fi foarte reușită, astfel încât antreprenorul a decis să extindă capacitatea de producție și să se implice în producția de motoare pentru automobile, motociclete și bărci.

Logo-ul noii companii repeta parțial sigla rotundă a lui Rapp, dar circumferința exterioară și interioară a fost înfășurată cu o linie de aur, iar în interior a fost introdus un fragment oglindit al stemei Bavariei - formată din celule albastre și albe. Totul din cauza că legea locală interzice bavarezilor să folosească simbolurile de stat în scopuri comerciale.

Mitul despre elice a apărut după ce BMW a folosit lamele elicoidale ale avioanelor în pliantele sale publicitare. Iar mai exact, după o reclamă din 1929, în care un avion era reprezentat cu acest simbol la nivelul elicei.