MAI vine cu inițiativa de a reglementa transportul alternativ

De Inna   |  5 Noiembrie, 2021

Distribuie :

Trotinetele electrice, dar și alte tipuri de transport alternativ, provoacă multe bătăi de cap pentru automobiliști. Odată ce nu este un regulament bătut în cuie pentru această categorie de persoane, aceștia își permit să meargă așa cum le este confortabil. Recent, MAI a venit cu câteva recomandări în scopul reglementării transportului alternativ. 

Proiectul este elaborat de către Ministerul Afacerilor Interne, pentru a responsabiliza conducătorii mijloacelor de transport, dar și pentru a crește nivelului siguranței traficului rutier. În această ordine de idei, se propune reglementarea transportului alternativ, iar conducătorii acestuia să poată fi trași la răspundere penală pentru infrațiunile produse cu implicarea lor.

În proiectul de lege sunt incluse următoarele reglementări:

 -Interzicerea liberării de răspundere penală în cazul comiterii infracțiunii de conducere a mijlocului de transport în stare de ebrietate;

- Confiscarea specială a mijlocului de transport în cazul în care: - conducerea mijlocului de transport a fost realizată în stare de ebrietate; - acțiunea a provocat vătămarea gravă a integrității corporale sau a sănătății; - acțiunea a provocat decesul unei persoane.

- Atribuirea „ciclomotoarelor și trotinetelor electrice” la categoria mijloacelor de transport care cad sub incidența noțiunii prevăzute de art.132 din Codul Penal și, respectiv asigurarea tragerii la răspundere penală a persoanelor care comit infracțiuni în domeniul circulației rutiere cu ciclomotoarele și trotinetele electrice;

- Asigurarea tragerii la răspundere penală a persoanelor care au predat cu bună știință conducerea mijlocului de transport către o persoană care nu deține permis de conducere sau este privată de dreptul de a conduce mijloace de transport sau acest drept i-a fost anulat, iar acțiunile date au provocat vătămarea gravă a integrității corporale sau a sănătății sau decesul unei persoane;

- Incriminarea răspunderii penale pentru părăsirea locului accidentului rutier, dacă acesta a cauzat din imprudență o vătămare medie a integrității corporale sau a sănătății. 

În pofida acestui fapt, RCR rămâne a fi incomplet la capitolul transport alternativ, iar proprietarii acestuia nu au un set de reguli bine stabilite pe care să le respecte în trafic. 

Proiectul de lege urmează să fie discutat la una din ședințele viitoare ale Guvernului, iar dacă va fi aprobat de Guvern, va fi trimis spre adoptare Parlamentului Republicii Moldova.