Mercedes a prezentat EQE SUV, cel de-al cincilea vehicul pur electric din gama sa
De Pavel | 17 Octombrie, 2022
Veste bună pentru fanii Mercedes și pentru cei care erau în așteptarea apariției unui SUV electric cu adevărat premium. Constructorul german tocmai a prezentat cel de-al cincilea său model pur electric pe care l-a numit EQE SUV.
Omologul cu ampatament mărit a sedanului EQE, va completa gama de electrice EQ pe lângă EQA, EQB, EQC și modelul de top EQS SUV.
Noul EQE SUV folosește aceeași platformă electrică ca și EQE, devenind al patrulea model dezvoltat pe această arhitectură, care deja poate fi văzută pe EQA și EQC. La capitolul dimensiuni însă, menționăm căSUV-ul este mai scurt cu 13 centimetri decât sedanul, mai îngust și cu un ampatament mai mic, care măsoară acum 3.3 metri!
Noul Mercedes EQE SUV va fi oferit clienților în cinci variante, dintre care două de performanță cu logo-ul AMG. Indiferent de aleasă, bateria va avea o capacitate netă de tocmai 90.6 kWh, aceasta și fiind principala cauză de ce SUV-ul cântărește aproape 2.6 tone.
Acumulatorul generos poate fi încărcat de la o priză rapidă de maxim 170 kW. După 15 minute de alimentare, mașina va fi gata să ofere 220 de kilometri autonomie. De la o priză AC, EQE SUV poate trage 11 kW standard, iar opțional, capacitatea poate crește la 22 de kW.
Așadar, versiunea de bază EQE 350+ cu tracțiune spate, oferă un motor electric de 292 CP și 417 Nm, iar bateria poate asigura în acest caz 590 km (WLTP). EQE 350 4Matic, este echipat cu două motoare care asigură tracțiunea integrală și dezvoltă un total de 292 CP și 765 Nm, autonomie fiind de 558 km.
Varianta EQE 500 la fel oferă tracțiune integrală asigurată de două motoare care în total dezvoltă 408 CP și 858 Nm, configurație în care autonomia asigurată de baterie cade la 547 km.
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ folosește aceleași motoare de pe EQE 500, dar care au fost forțate să dezvolte 476 CP și 858 Nm, astfel că accelerarea de la 0-100 km/h durează 4.3 secunde, iar autonomia maximă anunțată este de 488 km.
Și în sfârșit, versiunea de top Mercedes-AMG EQE 53 4matic+, este dotat cu motoare electrice originale AMG cu un sistem de răcire îmbunătățit și o bobină originală pregătită de specialiștii diviziunii. Standard, sistemul de propulsie cu două motoare produce 626 CP și 950 Nm, dar cu pachetul AMG Dynamic Plus, se adaugă funcțiile Race Start și Boost, care permit creșterea putewrii pe un timp scurt până la 687 CP și 1.000 Nm!
Cu toate acestea, cele mai extreme presetări pot fi activate doar la o anumită încărcare și temperatură a bateriei. Autonomia în cazul celei mai potente versiuni este de maxim 470 km!
La interior, Mercedes EQE SUV păstrează designul futurist cu care ne-au obișnuit modelele din Stuttgart. Piesa centrală va fi ecranul de peste 140 cm, care se întinde pe toată planșa de bord și se numește MBUX Hyperscreen. Acesta însă este opțional și costă peste 8.000 de euro!
Pe lista de dotări se mai găsesc un sistem audio Dolby Atmos, un sistem HEPA de filtrare a aerului și funcția Park Pilot, care poate parca mașina fără cineva la volan, navigația care calculează rutele în funcție de punctele de încărcare de pe traseu și nici update-urile care se vor face over-the-air (OTA). La exterior, clienții vor putea comanda farurile inteligente care proiectează informații pe asfalt, iar sunetul motoarelor electrice poate fi downloadat din baza de date Mercedes.
Noul Mercedes EQE SUV beneficiază de o suspensie multi-link pe spate. Opțional, clienții pot alege și o direcție activă pe puntea spate, care virează roțile la un unghi de 10 grade și poate reduce raza de bracare la numai 10.5 metri.
Nu lipsește suspensia pneumatică și modurile de rulare Off-Road, pentru cei care chiar își doresc să vadă dacă e un SUV. Le vine în ajutor și faptul că suspensia pneumatică mai poate oferi alți 3 centimetri de gardă la sol în momente dificile.
Mercedes EQE SUV va fi construit în Statele Unite, la uzina din Alabama, începând cu luna decembrie a acestui an. Bateria va fi garantată 10 ani sau 250.000 de kilometri.