Mercedes E500 Limited sărbătorește aniversarea de 25 de ani! Află scurtul istoric al legendarului sedan de performanță

De Pavel   |  26 Martie, 2019

Distribuie :

În data de 4 octombrie 1990, compania Mercedes-Benz a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Paris, versiunea de performanță a celebrului sedan W124. La exterior, varianta de top nu se diferenția semnificativ de modelul civil care se asambla începând cu anul 1984, unicile lucruri ”palpabile” erau: aripile evazate, o gardă la sol coborâtă cu 23mm și o barp față putțin modificată care integra lumini anticeață. Dar schimbările esențiale se ascundeau în altă parte...

Punctul forte al lui E500 era propulsorul V8 de 5.0 litri volum, dotat cu un sistem de injecție Bosch LH-Jetronic și câte patru supape pentru fiecare cilindru. Motorul dezvolta 326 CP, putere gestionată de o cutie automată cu patru rapoarte și transmisă exclusiv către puntea spate. Accelerarea sedanului nemțesc de performanță de la 0-100 dura mai puțin de 6 secunde, viteza maximă fiind limitată la pragul de 250 km/h.

[gallery size="full" link="file" columns="2" ids="98733,98732"]

Jurnaliștii auto au înțeles din start că noul model al germanilor va scrie istorie și va deveni unul legendar. Celebra publicație automobilistică Road&Track scria următoarele:

"E500 este un sedan superb, cu o lume interioară bogată! Arată grozav (cu garda la sol scăzută, intrigant, dar nu înfricoșător precum AMG Hammer sau 600 SEL), sună bine (oare există motor ce sună mai bine ca un V8?), foarte rapid pentru un sedan de familie (viteza maximă fiind de 250 kilometri pe oră), dar oferă tot ceea la ce te aștepți de la un model marca Mercedes. Ba chiar și chiar mai mult. Când spunem mai mult, vorbim despre cai putere!".

Caracterul noului vehicul de performanță de la Mercedes, a fost modelat în parteneriat cu compania Porsche, care a participat nu doar la dezvoltarea versiunii de top, dar și la asamblarea acesteia, care avea loc la uzina Porsche din orașul Zuffenhausen, situat în suburbia Stuttgart-ului. Procesul de asamblare era bine definit precum urmează: Mercedes-Benz pregătea caroseria, pe care o încărca ulterior în camioane și o transporta la fabrica celor de la Porsche, care la rândul lor echipau modelul cu restul agregatelor. Din motiv că logistica din procesul asamblării era suficient de complicată, modelul E500 (primele unități primeau indexul 500 E) s-a produs într-o serie de doar 10.479 de exemplare!

Vă întrebați prin ce se remarcă anul 1994? În primul rând, luna martie 1994, la Salonul Auto de la Geneva a fost prezentat versiunea specială E500 Limited, care implica doar 500 de exemplare! Modelul era încălțat în jante care împrumutau stilul celor folosite pentru legendarul 190 E 2.5-16 Evolution II, era disponibil exclusiv în culorile negru sau argintiu, propunea mai multe variații ale habitaclului și, o mulțime de sisteme de ultimă oră precum ABS și ESP incluse deja în oferta de bază.

În al doilea rând, luna octombrie a anului 1994 a bifat exemplarul cu numărul 10.000 al faimosului E500! Modelul aniversar a fost dăruit pilotului de Formula 1, Hans Herrmann, care a urcat pe a treia treaptă a piedestalului în anul 1954 la volanul unui Mercedes W196.

Asamblarea lui E500 s-a încheiat în anul 1995. În pofida succesului modelului de performanță, cei de la Mercedes și Porsche nu au mai creat vehicule proiectate și construite în parteneriat. Iar dacă cea mai recentă versiune E500 în acest an împlinește un sfert de secol, atunci următoarea aniversare va fi cea de 30 de ani de la apariția primului E500. Adăugăm la vâsta modelului faptul că a fost asamlat într-un tiraj limitat și statutul iconic, pentru a primi în rezultat un vehicul istoric prețul căruia va crește cu fiecare an!