Neglijența autorităților sau materialul antiderapant? Care este cauza prăbușirii pilonilor de pe Viaduct

De Inna   |  10 Ianuarie, 2022

Distribuie :

Ieri, 9 ianuarie, pe Viaduct s-au prăbușit câțiva piloni de electricitate după ce un troleibuz a agățat cu capul de troleu funia de oțel și a tras după sine doi piloni de susținere a rețelei de contact. În urma incidentului, a fost paralizată circulația transportului public și s-au creat ambuteiaje în zonă. 

La scurt timp după producerea incidentului, reprezentanții RTEC au intervenit la fața locului pentru a înlătura avarierea. În tot acest timp, troleibuzele au fost redirecționate, pentru a fluidiza traficul. Astăzi, în cadrul ședinței operative a serviciilor municipale, Vitalie Mihalache, directorul Direcţiei Generale Transport Public şi Căi de Comunicaţie (DGTPCC) a venit cu o explicație referitor la situația creată. 

Pilonii de pe viaduct au fost instalați în anii ′80, ei au fost întreținuți, însă din cauza exploatării podurilor pe perioada de iarnă cu materiale antiderapant și cu alte substanțe agresive pentru metalul pe care au fost ridicați acești piloni, metalul a erodat. Ieri am efectuat o expertiză vizuală, iar azi vom ieși pe teren cu specialiștii noștri pentru a evalua cum să amenajăm acești piloni pe pod. Starea tehnică a podului este una satisfăcătoare”, a declarat Mihalache în cadrul ședinței.

Între timp, Anatolie Melnic, șef servicii electrice, care a intervenit la fața locului, a menționat că din anii 1978-1980 nu s-au schimbat pilonii și nu s-au efectuat verificări de ordin tehnice, aceștia sunt ruginiți pe interior. Tot el menționează că sunt necesare cercetări realizate de Institutul de Proiectări, pentru a realiza un nou proiect cu scopul schimbării pilonilor. 

Tot în cadrul ședinței operative, Vitalie Mihalache a declarat că în anul curent, toate podurilor din Chișinău vor fi supuse unei expertize generale. 

Primarul general, Ion Ceban, nu a ezitat și el să intervină la subiectul dat și a declarat: „Lucrările de reparație a podului din strada Mihai Viteazul au fost scoase la licitație doi ani la rând, anul trecut de câteva ori. Nimeni nu a participat și nimeni nu poate explica care este cauza. Sperăm în acest an să putem identifica soluții. Podul de pe Ismail se proiectează, pe Viaduct intervenim”. 

Reamintim că duminică, 9 ianuarie, doi piloni de electricitate au fost doborâți de troleele unui troleibuz, circulația pe podul Viaduct, fiind blocată timp de câteva ore.

Recomandate:

Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă - Photo
Noutăți
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă

Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă la uzina germană din Koln. Decizia va intra în vigoare la începutul anului 2026 și a fost luată în contextul cererii scăzute pentru mașinile

Inna
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic - Photo
Sociale
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic

Camioanele care vor ieși din Republica Moldova, prin postul vamal de frontieră Leușeni, vor fi programate în rând electronic. Măsura intră în vigoare de pe 22 septembrie, ora 08:00.&

Inna