Nissan anunță programul de restaurare de la NISMO pentru modelele Skyline GT-R clasice

De Sergiu   |  14 Decembrie, 2020

Distribuie :

Nissan își prețuiește patrimoniul automobilistic acumulat pe parcursul anilor! Iată de ce în viitorul apropiat, va debuta un program de restaurare in-house pentru modelele clasice Skyline GT-R R32-R34, supervizat de divizia de performanță NISMO. Programul pare mai degrabă o tentativă dedicată de a readuce pe străzi nostalgia trecutului, decât o strategie de marketing, iar constructorul pare chiar dornic să ajute în acest sens.

Norocoșii trebuie însă să se înarmeze cu timp! Japonezii sunt foarte metodici și nu se pripesc să treacă la treabă fără a avea la îndemână toate datele necesare. Iată de ce întreg procesul poate dura peste un an. Exemplarele ce vor fi restaurate sunt complet dezasamblate, prima pe lista verificărilor fiind caroseria. Aceasta este inspectată pentru prezența ruginii sau deteriorărilor. În acest sens, cu ajutorul unui laser se observă fiecare deficiență geometrică, fie ea și de ordin milimetric, urmând ca abaterile să fie înlăturate.

În continuare, are loc pregătirea pentru vopsirea mașinii. Caroseria este introdusă într-o baie electrostatică pentru a asigura adeziunea vopselei de metal. Aici se poate opta pentru nuanța originală a mașinii sau pentru ceva nou, după cum decide clientul. 

Elementele habitaclului sunt la nevoie vopsite și ele, iar posesorul poate opta pentru recondiționarea tapițeriei sau înlocuirea acesteia cu un analog modern, cu protecție sporită deoarece normele desiguranță antiincendiară au devenit mai stricte în ultimii ani.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

În acest timp, motorul nu este nici el lipsit de atenție, primind un tratament preferențial sub forma unei reparații capitale. În urma acesteia, agregatul va fi adus la starea originală sau poate fi îmbunătățit cu piese din catalogul NISMO. Urmează o ultimă verificare pe standul dinamometric, unde este testat comportamentul motorului, iar performanțele, introduse în baza de date.

După cum v-ați dat deja seama, alte elemente, de genul transmisiei, suspensiei, frânelor sunt recondiționate, cu înlocuirea elementelor de prindere. Detaliile necorespunzătoare sunt schimbate.

Urmează ultima etapă - asamblarea, după care mașina e testată extensiv pe un circuit special în care sunt înregistrați șapte parametri. 

Elementele electronice pot migra pe mașina restaurată doar dacă trec inspecția riguroasă a tehnicienilor. Fiecare cablaj sau conexiune e verificată manual.

La final, prețul. Nu putem vorbi despre o sumă unitară, deoarece tratamentul primit de fiecare exemplar în parte este special, dar în mediu, este vorba de 433.000 $. Clienții din alte state, dornici să opteze pentru această întinerire, trebuie să asigure transportare mașinii în Japonia, caz în care sunt percepute taxe suplimentare.

Nissan va produce și mai multe piese noi pentru modele Skyline R33 și R34!
Nismo Heritage Parts, programul lansat anul trecut, pune la dispoziția împătimiților Nissan Skyline R32 GT-R, un catalog impresionant de piese noi, practic cele mai necesare și mai căutate de către fa
AutoExpert
Nissan a reluat producția componentelor pentru legendarul motor RB26DET cu care era echipat Skyline GT-R!
În cadrul programului Nismo Heritage, compania Nissan a reluat producția unor componente ale motorului celebru RB26DET, cu care s-au echipat trei generații de Skyline GT-R. Până acum compania niponă o
AutoExpert