Noi controverse, mașinile hybrid nu mai sunt chiar atât de ”ECO” după cum se spune?
De Redactor AE | 19 Octombrie, 2020
Nu o spunem noi, ci o spun oamenii de științe în noile lor studii de caz. Goana după mașini cu propulsie hybrid, alimentată cu eforturi substanțiale, se pare că nu este chiar atât de benefică mediului înconjurător după cum suntem îndemnați să credem.
Ce e și mai rău, se pare că un PHEV, adică Plug-in Hybrid Electric Vehicle, este la fel de nociv sau chiar mai rău, decât un automobil obișnuit dotat cu un singur motor cu ardere internă, în special în condițiile în care bateria mașinii nu a fost alimentată de la priză, susțin oamenii de știință din Germania. Tot ei sunt de părerea că guvernele din toată lumea ar trebui să înceteze finanțarea achiziției unor astfel de mașini, ”risipind banii aiurea”. Un exemplu în acest sens apropo, este programul Rabla Plus, din România, despre care puteți citi mai jos.
Și ca să nu vorbim chiar în gol, aflați că rezultatele studiilor desfășurate în cadrul Fraunhofer ISI și International Council on Clean Transportation (ICCT) se bazează pe un eșantion de 100.000 de PHEV-uri, cu 66 de modele diferite, exploatate în Europa, SUA sau China. Cercetătorii astfel au confirmat că în cel mai bun caz nivelul de emisii CO2 este de cel puțin două ori mai mare, decât cel declarat de producătorii auto.
În cel mai rău caz, nivelul de emisii depășește de 4 ori, cifrele atestate de oficiali, ajungând de la 50 g per km la 100-200 g/km. Tot în cifre vorbind, pentru ca un PHEV să devină o alternativă mașinilor echipate cu motoare convenționale, autonomia de mers în regim electric ar trebui să ajungă la 80-90 de kilometri, în locul celor 30-60 km.
În total, în Europa au fost vândute circa 780.000 de automobile hybrid, mai multe decât în China cu 10.000 de unități.