Noi detalii despre următoarea generație Skoda Fabia: o nouă platformă, fără motoare diesel
De Sergiu | 1 Decembrie, 2020
Se pare că data lansării noii generații a compactei din Mlada Boleslav e mai aproape decât ne-am fi așteptat. Despre asta ne informează imaginile spion apărute în spațiul informațional, dar și unele detalii strecurate de constructor. Ei bine, prototipurile generației a patra sunt deja testate pe drumurile publice, lucru ce ne convinge din nou de iminența apariției acesteia.
Planurile de a aduce pe piață Fabia de a patra generație în 2022 au fost revizuite pentru a reduce complexitatea producției de platforme mai vechi și mai noi în același timp în cadrul grupului. Corespunzător, modelul va fi dezvăluit mai devreme, în prima jumătate a anului viitor, primele exemplare urmând să sosească în showroom-uri înainte de sfârșitul anului 2021.
Arhitectura actuală a Fabia, o versiune reproiectată a unei platforme folosită pentru prima dată în 2008, va fi abandonată în favoarea noii variante MQB A0. Aceasta este aceeași platformă utilizată de Audi A1 Sportback, Seat Ibiza și Volkswagen Polo - după cum reiese din informațiile prezentate.
Actualizări majore vor aștepta pe interior, pentru a readuce Fabia la nivelul mediu de echipare în materie de tehnologizare și multimedia oferit de grupul Volkswagen. Astfel, va fi introdus un aspect revizuit, afișaje mult mai mari și mai clare și cel mai recent sistem de infotainment Skoda cu funcții de conectivitate.
Din păcate, Fabia nu va oferi inițial nicio formă de electrificare - nici măcar motorizări mild-hybrid. Acest fapt va permite menținerea Fabia la prețuri accesibile, mult sub sumele necesare pentru procurarea concurenților. Pe măsură ce tehnologia electrificată va deveni mai accesibilă în viitor, aceasta ar putea fi integrată.
Noile motoare Fabia vor fi în mare parte preluate de pe actuala generație, deși acum fără cele pe motorină. Benzinarele cu trei cilindri vor fi cap de afiș în gama de motorizări. Nu vom vedea întoarcerea modelului vRS, dar unele izvoare menționează că popularitatea modelului Monte Carlo va însemna că acesta va primi o notă accentuată de sportivitate pe viitor.
Trecerea la platforma MQB ar trebui să însemne, de asemenea, pași notabili pentru accentuarea confortului. Chiar și așa actuala Fabia rămâne unul dintre cele mai spațioase modele din clasa sa, astfel încât se crede că dimensiunile viitoarei generații vor fi similare.
Din păcate, cererea de break-uri compacte în Europa scade de la an la an: majoritatea companiilor au încetat de mult să producă astfel de mașini, astfel încât gama a fost redusă la minimum. Skoda însă nu renunță! Fabia Combi va rămâne în continuare o prezență, în mare parte datorită popularității anterioare acestei iterații, ce a împlinit anul acesta două decenii de la debut. Versiunea break a reprezentat circa 35% din numărul total al vânzărilor Fabia. Acum modelul de a patra generație va fi probabil singura ofertă din segment, astfel că are șanse de succes din cauza lipsei concurenților direcți.