Noua generație Lada Niva: Se știe când se va lansa! Prima imagine, publicată
De Sergiu | 14 Ianuarie, 2021
Constructorul din Toliatti își însușeste o cotă echitabilă din noua strategie anunțată de Groupe Renault. În acest sens se prevăd schimbări importante în cadrul Lada în următorii ani. Printre acestea se numără și lansarea a patru noi modele, cel mai anticipat dintre toate fiind, cu siguranță, Lada Niva de nouă generație. Era și de așteptat, de altfel ca ”veteranul” de pe banda rulantă din Toliatti (redenumit recent Niva Legend) să fie actualizat, la peste patru decenii de la începerea producției.
Imaginea oferită de companie este un teaser al succesorului consacratului model care va fi numit Lada Niva Vision. Fiind doar un proiect conceptual pentru moment, nu putem spune cu siguranță că versiunea de serie se va materializa fidel și va păstra în mare aceste trăsături, sau dacă se va metamorfoza într-o prezență mai temperată, domolind pornirile avangardiste de pe hârtie. Aripile evazate, dar și jantele de mari dimensiuni, vor fi probabil, primele ce vor pica testul realității.
Chiar și așa, SUV-ul din imagine prezintă trăsăturile caracteristice ale clasicei Niva și nu încape îndoială că aspectul originalului se evocă în noul limbaj de design, ceva mai actualizat.
Denis Le Vot, omul responsabil de noua divizie Dacia-Lada, afirmă că noua generație Niva va veni în două tipuri de caroserie și a confirmat presupunerile anterioare ce menționau că modelul se va baza pe platforma CMF-B. Mai mult, acesta a spus că noii Niva i se va atribui rolul de model global, adică nu va fi vândut doar în patria-mamă, ci și în străinătate.
Niva va fi unul dintre cele patru modele noi Lada care vor debuta pe piață până în 2025. Alte două modele rămân pentru moment în taină, dar se știe că al treilea va fi o mașină din segmentul C-SUV.
În confirmarea celor spuse anterior, Lada și-a trasat o serie de angajamente pentru viitor:
- Își va consolida poziția de lider în Rusia cu vehicule „de ultimă generație”, prin urmare nu numai că va menține mai mult de 20% din cota de piață, dar se va concentra și SOW ( eng. share of wallet, termen ce măsoară competitivitatea unei entități, ce se indică raportul de mijloace materiale pe care un client îi cheltuie pentru un produs al unei companii);
- Își continuă transformarea pentru a deveni un producător auto eficient și competitiv de clasă mondială în cadrul Grupului Renault;
- Va institui noii unități, pentru a spori sinergiile industriale între DACIA și LADA, cu platforma CMF-B, combinată cu cel mai înalt raport de integrare locală; «Ideea din spatele creării unității de afaceri este ca Dacia și LADA să rămână companii separate, cu propriile mărci, istorie și strategie, dar care vor beneficia de o conducere mai dedicată, concentrată și coordonată. Cel mai important, acestea vor fi mai bine integrate în sistemul Groupe Renault pentru a beneficia de sinergii ».
Nu ne rămâne decât să așteptăm ca toate aceste proiecte să devină realitate!