Peugeot prezintă noul 408, care primește o caroserie nouă de crossover cu siluetă fastback
De Pavel | 22 Iunie, 2022
Peugeot prezintă oficial noua generație a modelului 408, care primește nu doar un design nou, dar și o caroserie nouă, devenind un crossover cu siluetă fastback, care se clasează în segmentul C. Ulterior, modelul va fi disponibil și într-o versiune 100% electrică.
Noul 408 folosește arhitectura EMP2. Acesta are o lungime de 4.690 milimetri, înălțimie de 1.480 milimetri, iar ampatamentul de 2.787 milimetri este identic cu cel al lui Citroen C5 X. Cu toate scaunele poziționate normal, portbagajul lui oferă 536 de litri deloc pentru bagaje. Dacă rabatezi bancheta obții un volum de 1.611 litri!
La capitolul design, observăm că noul model respectă limbajul actual adoptat de francezi. Blocurile optice față sunt înguste și Matrix LED, grila este finisată în culoarea caroseriei, protecții din plastic pentru caroserie și aripi, dar și jante cu diametrul de 20 de inch.
Peugeot 408 poate fi vopsit în una dintre cele șase nuanțe: Albastru Obsession, Gri Titanium, Gri Artense, Roșu Elixir, Alb Pearl și Negru Perla Nera.
La interior, menționăm prezența celebrului i-Cockpit cu volan de diametru redus, instrumentar full digital de 10 inch și display-ul de 10 inch a sistemului de infotainment.
Pe lista de opționale, lienții vor putea bifa dotări precum: scaune cu funcție de masaj, tapițerie din piele Nappa, plafon panoramic, sistem audio Focal cu o putere de 690 W, dar și o listă lungă de sisteme de asistență. Pachetul Drive Assist 2.0 va fi disponibil mai târziu, în acest an.
La capitolul motorizări informăm că, pentru început, 408 va fi disponibil cu o motorizare pe benzină și două versiuni plug-in hybrid. Din păcate, celebrele motoare diesel ale constructorului francez, lăudate pentru fiabilitate și consum redus, nu mai sunt disponibile pentru clienți în cazul acestui model.
Așadar, în versiunea de bază, 408 poate fi cumpărat cu un motor PureTech de 1.2 litri volum care dezvoltă 130 CP, livrați către puntea față prin intermediul unei transmisii automate cu 8 rapoarte.
Cele două versiuni plug-in hybrid au la bază un motor PureTech de 1.6 litri volum și o unitate electrică alimentată de o baterie de 12.4 kWh. Acestea oferă un total de 180 sau 225 CP în dependență de varianta aleasă. Transmisia automată cu 8 rapoarte este prezentă și aici.
De la un Wall Box de 7.4 kW, bateria se încarcă până la 100% în 1 oră și 55 de minute. Dacă folosești o priză standard, de 8A, încărcarea completă durează 7 ore.
Potrivit celor de la Peugeot, 408 va fi disponibil ulterior și într-o versiune pur electrică.
Noul model al francezilor va debuta pe piața din Europa la începutul anului 2023.