PHEV-ul suedezilor, Polestar 1, capabil să acopere până la 80 km în regim de propulsie pur electrică
De Auto Expert | 22 Iunie, 2020
Experții EPA au ajuns la concluzia că modelul plug-in hybrid poate atinge doar puțin mai mult de jumătate din autonomia inițială precizată de companie de aproximativ 150 km, lucru și mai surprinzător dacă ar fi să luăm în considerare bateria modelului de 34kWh.
Trenul de propulsie este format dintr-un motor turbo-aspirat de 2.0 litri volum, în patru cilindri și două motoare electrice alimentate de bateria menționată mai sus. Mașina se prezintă destul de bine energizată, puterea la ieșire fiind de circa 619 CP și cuplu de 1000 Nm.
Doar 1.500 unități ale modelului vor fi produse pe parcursul a trei ani, divizate în 500 unități pe an la un preț de aproximativ 150 mii dolari. Spre exemplu, BMW 530e costă puțin peste 58 mii dolari, iar Mercedes S560e este valorificat la aproape 111 mii dolari, chiar dacă autonomia acestora este mai mult decât înjumătățită.
Produsul pare deja destul de prost poziționat pe piață dat fiind amestecul de preț ridicat, autonomie mult sub așteptări și nișa destul de îngustă pe care o ocupă. Spre exemplu, varianta Polestar 2 pare a fi mai de perspectivă, disponibilă fiind la doar o fracțiune din prețul Polestar 1.
Rivalul direct al Model 3 de la Tesla și este disponibilă în versiunea cu două motoare electrice ce produc combinat 408 CP și un cuplu de 660 Nm care ar trebui să-i ofere estimativ aproape 450 km de autonomie.