Porsche 911 GT3 R Hybrid vine la Geneva
De AutoExpert | 12 Februarie, 2010
Porsche 911 GT3 R Hybrid vine la Geneva
Porsche prezintă la Salonul Auto de la Geneva modelul 911 GT3 R Hybrid, propulsat de un motor pe benzină de 4 litri ce dezvoltă 480 CP şi două motoare electrice, ce aduc un plus de putere în cazul depăşirilor sau a acceleraţiilor bruşte din timpul cursei.
Noul Porsche 911 GT3 R cu propulsie hibridă îşi va celebra premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva, deschizând astfel un nou capitol în istoria producătorului german de maşini sport cu peste 20.000 de victorii la activ în 45 de ani de curse cu Porsche 911.
Inovativul sistem hibrid integrat în Porsche 911 GT3 R, dezvoltat special pentru curse, se remarcă prin configuraţia şi componentele utilizate. Faţă de vehiculele hibride convenţionale, în acest caz puntea faţă este propulsată de două motoare electrice de 60 kW fiecare, completând cei 480 CP dezvoltaţi de motorul de patru litri cu şase cilindri în linie din spatele modelului 911 GT3 R Hybrid. O altă diferenţă notabilă la acest model este dată de baterii, înlocuite în acest caz de un generator montat în interior, lângă şofer ce livrează energie motoarelor electrice. Generatorul este format dintr-un motor electric ce învârte rotorul la viteze de până la 40.000 rpm, stocând energia mecanică în energie rotativă. Generatorul se încarcă atunci când şoferul acţionează frânele, iar motoarele electrice îşi inversează funcţia pe puntea faţă şi acţionează şi ele ca nişte generatoare. Apoi, când este necesar, adică în cazul acceleraţiilor bruşte sau în cazul depăşirilor, şoferul beneficiază de energie în plus de la generatorul electric. Acest plus de energie este disponibil după fiecare proces de încărcare pentru aproximativ 6-8 secunde.
În funcţie de condiţiile din cursă, sistemul hibrid utilizat la acest model nu doar oferă un plus de putere, ci contribuie şi la economia de carburant. Astfel se îmbunătăţeşte eficienţa şi performanţele, pentru că se poate reduce greutatea rezervorului de carburant şi se fac opriri mai puţine pentru realimentare.
Sistemul de stocare a energiei folosit la noul Porsche 911 GT3 R Hybrid a fost dezvoltat şi furnizat de compania Williams Hybrid Power Limited. Unitatea de stocare a fost creată iniţial pentru utilizarea în Formula 1 de către echipa AT&T Williams, însă acum Williams Hybrid Power se concentrează pe aplicaţii pentru maşinile de stradă.
După ce va debuta în premieră la Salonul Auto de la Geneva, noul Porsche 911 GT3 R Hybrid va fi testat în curse de distanţe mari pe circuitul de la Nurburgring. Principalul test va fi la Cursa de 24 de ore de pe Nurburgring, pe 15 şi 16 mai 2010.