Prejudiciu record achitat de Maybach unui client din Rusia: 750.000 euro pentru o mașină nouă cu defecte din fabrică
De Sergiu | 25 August, 2020
Se întâmplă și la case mai mari! Iată pățania unui client de Maybach care a procurat în 2012 în leasing o limuzină de model 62S. Deși mașina era nouă, aproape imediat au început să fie observate mai multe ansambluri care nu funcționau corect.
La viteze de peste 40 km/h, oglinzile retrovizoare se pliau automat, constituind un pericol serios pentru securitatea rutieră. Ulterior au cedat suspensia pneumatică și sistemul de climatizare. O parte din piese au fost schimbate, dar chiar și după asta problemele au continuat. Solicitările repetate ale clientului către dealerul autorizat din Rusia nu au avut rezultatul scontat, acesta din urmă considerând deficiențile drept superficiale.
Clientul și-a angajat o echipă de avocați și experți pentru a se ocupa de procedurile juridice, care văzând că nu au câștig de cauză la nivel local, au înaintat o pretenție direct producătorului. Și iată că această strategie a dat rezultate: după o serie de expertize și o anchetă care a durat tocmai 6 ani, producătorul a admis existența neregulilor și a a căzut de acord să achite prejudicii.
Impresionantă este însă suma acestora: tocmai 750.000 euro. O bună parte din aceștia vor reveni ce-i drept avocaților, însă dauna ar trebui să fie acoperită în totalitate de banii rămași. Apărătorul clientului a subliniat că acesta e un caz rușinos pentru dealerul din Rusia, care, potrivit lui trimitea către producător date eronate, inclusiv că defectele ar avea un caracter exploatațional și nicidecum nu prezentau un rebut din fabrică, blamând condițiile rutiere din Rusia drept cauză a acestora.