Premieră: Noul Porsche 911 GT3, versiunea de 510 CP ce impresionează pe șosea și circuit deopotrivă

De Sergiu   |  16 Februarie, 2021

Distribuie :

Porsche pregătește de câteva luni deja terenul pentru noii versiuni stradale GT3. În noiembrie trecut, au fost strecurate careva informații îndelung așteptate cu referire la viitorul model, după care au urmat o serie de imagini teaser ale versiunii, ce au stârnit într-adevăr spiritele. Iată însă că așteptarea a luat sfârșit și fanilor le-a fost dezvăluit modelul în toate detaliile.

Datorită pachetului de dotări oferite, noul GT3 devine cea mai organică simbioză dintre o mașină stradală și o versiune de curse construită vreodată de Porsche.

Pe lângă dotările tehnice potente, noua versiune vine cu o serie de modificări aspectuale pe exterior menite să îmbunătățească performanțele prin optimizarea fluxurilor de aer. GT3 oferă acum prize de aer incluse în capotă, un spoiler frontal regândit, dar și o multitudine de inserții aerodinamice pe caroserie ce se pot activiza în dependență de parametri necesari.

Potrivit constructorului, aceste elemente îi oferă modelului o postură bine înfiptă, aripa spate generează o forță de apăsare însemnat mai mare față de iterația precedentă, de tocmai patru ori. Aceasta crește progresiv cu viteza, fiind îndeosebi concentrată la viteze de peste 200 km/h.

Caroseria nu doar a devenit mai aerodinamică, dar și mai ușoară, fiind realizată din elemente produse din aluminiu și oțel, dar conținând și elemente realizate din plastic în combinație cu fibră de carbon.

x
x
x
x
x
x
x
x

Tradițiile sunt însă continuate sub unele aspecte. Noul GT3 vine echipat cu un motor boxer pe benzină, de 4.0 litri volum, care dezvoltă 510 CP ( o adiție de 10 CP față de predecesor) și 470 Nm. Lucru interesant, agregatul poate rula și la 9.000 rpm!

În cuplu cu potentul propulsor se poate opta pentru o transmisie manuală cu șase trepte, dar, pentru adevărate aventuri, clienții trebuie să opteze pentru cutia automată PDK cu șapte trepte. O asemenea ”umplutură” permite un sprint 0-100 km/h în doar 3.4 secunde. Repriza 0-200 km/h necesită 10.8 secunde.

Resursele sunt distribuite exclusiv punții spate, pe lângă toate aceasta mai și virează pentru a îmbunătăți manevrabilitatea, dar și feedback-ul. Puntea în sine este nițel derivată de cele utilizate pe versiunea de circuit 911 RSR.

Un asemenea monstru nu doar accelerează bine, dar trebuie și să oprească, Porsche a dotat GT3-ul cu un set nou de frâne, recizelat. Acestea au un diametru mai mare, pentru o producitivitate și o reacție mai incisivă, fiind însă în același timp mai ușoare.

Și pentru că GT3 este un hibrid între versiunile stradale și cele de curse, constructorul a decis să-i cerce puterile pe legendarul Nurburgring Nordschleife. Acolo noua versiune a reușit să parcurgă circuitul în doar 6 minute, 59.927 secunde, cu 17 secunde mai rapid decât predecesorul. Impresionant!

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Porsche a dezvăluit noul 911 GT3 Cup: dezvoltă 510 CP, poate utiliza și combustibili sintetici
Prima variație de curse de la Porsche, bazată pe actuala generație 911, noul 911 GT3 Cup, a fost recent dezvăluită de constructor. Astfel, derivatul a devenit cel mai potent din istoria de c&acir
AutoExpert