Primul BMW hybrid, a fost un Seria 5 în caroseria E34! Ați știut asta?

De Redactor AE   |  26 Decembrie, 2020

Distribuie :

Fanii înrăiți BMW vă vor spune întotdeauna că adevăratele mașini bavareze, au fost construite până la sfârșitul anilor 2000. Mulți chiar vor vorbi în suspine despre cât de indestructibil, ”natural” și performant poate fi un Seria 5 de 30 de ani vechime. 

Pentru mulți dintre ei, BMW E34 este adevăratul simbolul al mărcii. O mașină grea, confortabilă, fiabilă, dinamică și foarte îndrăgită. Cinciul din perioada anilor 1987-1996, era construit după o rețetă considerată cumva clasică. Direcție mecanică, pedala de accelerație prin cablu, motoare cu șase cilindri în linie, aspirate natural, transmisie manuală și în anumite versiuni, diferențial autoblocant. Asta e tot de ce avea nevoie un pasionat al mărcii, iar ”hibrizii de astăzi, cu motoare electrice, acompaniate de unele pe benzină, în patru cilindri, sunt niste fake-uri...alea nu-s mașini”. 

Ce nu știau ei probabil, este că BMW a construit și un hybrid, caroseria aceluiași Seria 5 E34! Da, da! Avea motor electric, avea baterii și avea un motor cu ardere internă. Mai mult de atât, rețeta folosită de bavarezi pe atunci, a fost preluată de mulți alți constructori, câțiva ani de zile mai târziu

BMW 518iEV avea sub capotă un motor M40, de 1.8 litri, care funcționa în tandem cu un motor electric, (un fel de rotor pus în mișcare prin inducția magnetică). Puterea sumară a acestora era livrată prin intermediul unei transmisii de tip...CVT, iar unitatea electrică era alimentată de baterii cu acid. 

BMW a construit un singur astfel de prototip, testat împreună cu Deutsche Post, dar despre care nu s-a povestit prea mult și care din păcate așa și nu a trecut în etapa de producție în serie. Nici măcar poze nu găsești, nemții tăinuind bine orice informație ce putea ajunge în accesul liber. 

Germanii erau siguri că tehnologiile modelului E1 (un EV cu o autonomie de 200 km în 1991) puteau fi transpuse pe un automobil ”de rând”, însă au renunțat la acest proiect, pentru a reveni la modele hybrid 10 ani mai târziu! 

x
x
x
x

 

Recomandate:

(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare - Photo
Teste
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare

Alfa Romeo pregătește livrarea unuia dintre cele mai așteptate modele ale sale, supercarul 33 Stradale, programată pentru luna decembrie 2024. Înainte de acest moment, constructorul italian a pu

Inna
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model - Photo
Noutăți
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model

Audi continuă succesul modelului Q5 cu lansarea versiunii Sportback, un SUV premium care îmbină eleganța designului cu tehnologia avansată. După ce Audi Q5 a dominat vânzările în 202

Inna
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă - Photo
Sociale
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă

Potrivit Poliției Republicii Moldova, pe mai multe trasee din centrul țării persistă ceață densă. Din acest motiv, vizibilitatea scade considerabil. "Amintim, că în astfel de con

Inna
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică - Photo
Noutăți
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică

Șeful diviziei de performanță BMW M, Frank van Meel, confirmă faptul că noua iterație a modelului M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică. Astfel, reiterăm că următoarea generație M3

Inna
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron - Photo
Noutăți
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron va fi retras din producție la începutul anului 2025, odată cu închiderea uzinei din Belgia. Modelul, unul dintre SUV-urile electrice emblematice ale mărcii germane, a avut v

Inna
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare - Photo
Noutăți
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare

Porsche reconsideră strategia de electrificare și ia în calcul dezvoltarea de noi motoare termice pentru modelele viitoare, chiar și pentru cele proiectate inițial ca fiind exclusiv electrice. S

Inna
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi - Photo
Sociale
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi

Taxele pentru mijloacele de transport care traversează barajul Nodului Hidrotehnic Costești-Stânca de pe râul Prut, vor crește considerabil. Decizia urmează să fie aprobată în cadrul

Inna