Probabil una dintre cele mai scumpe LADA 2105, care a existat vreodată, se vinde astăzi cu 39.900 de euro!
De Redactor AE | 12 Mai, 2020
Surprinzător sau nu, dar se pare că există mașini rusești mult mai scumpe decât ți-ai fi putut imagina. Lada VFTS este tocmai acel exemplu, greu de crezut, dar totuși absolut real.
Grupul de facebook, dedicat pasionaților de mașini sport, clasice, retro, unice, performante, exotice, sau mai simplu, Unique Cars for Sale in Europe, și-a uimit membrii cu o postare intrigantă. În vânzare a apărut o LADA 2015 preparată pentru raliu și care costă 39.999 de euro!
sUn banal Jiguli, sau e ceva mai mult decât atât?
LADA VFTS îi este numele și chiar dacă la origini a fost un automobil rusesc, VFTS este o abreviatură străină rușilor. VFTS se traduce ca Vilniusskaja Fabrika Transportnych Sredstv și a fost poate singura uzină specializată în producția de bolizi pentru rally din Lituania, folosind în calitate de material brut, mașinile sovieticilor.
A fost fondată și condusă de pilotul Stasys Brundza iar începând cu anul 1982 și până în 1990 a produs 30 de automobile de rally, toate în versiuni diferite de echipare.
Exemplarul din imagini datează din 1984 și are la bord numai 300 de km. Din ce puteți vedea în poze, au rămas puține elemente de la acea LADA 2105, iar lista modificărilor este mult prea mare pentru a fi trecut fiecare detaliu în text.
Suspensia, caroseria, jantele, sistemul de frânare, interiorul și desigur exteriorul toate au fost supuse tuningului. După mine însă, cel mai fascinant este faptul că lituanienii au reușit să scoată 185 de cai putere din motorul în patru cilindri, aspirat natural.
Primile modele care au ajuns la VFTS, LADA 1300, aveau motorul de 1.3 litri volum, însă în urma implicațiilor volumul total al camerelor de ardere a ajuns la 1600 cmc iar puterea cam pe la 130-150 de CP (în funcție de model) de la cei 65 de CP oferiți de uzină.
Fiecare dintre cele 30 de mașini construite în 8 ani de zile, are o istorie aparte, fiind destinată unei țări sau adaptată unui regulament ori clasă. Iată cum se explică și faptul că ”bolidul” de mai jos, construit în 1984, are tocmai 185 de cai putere.
Fun fact, au fost construite și câteva LADA 2108, cu motor de 270-300 de cai putere!