PROIECT INEDIT: Toyota Celica din 1971 cu motor de Lexus şi transmisie de Nissan GT-R R34
De Redactor AE | 22 Decembrie, 2016
Dacă te-ai plictisit de maşini ordinare, fie ele şi dintre cele mai scumpe şi îndestulate cu tehnologii moderne şi inovaţii de ultimă oră, atunci acest material video este pentru tine! Îţi prezentăm un model de Toyota Celica, produsă în anii 1971 ce ascunde un total de 1100 CP!
Despre acest monstru s-ar putea să fi auzit şi mai devreme, însă iată că abia acum apare într-un interview ceva mai desfăşurat şi cu detalii picante. Bătrânica, un model Toyota Celica Ta22, a renunţat la absolut toate viciile care o legau de uzina mamă, adică motor, suspensie, transmisie şi a decis să se transforme într-un supercar killer.
De fapt stăpânul ei, un australian de origine, care a şi poreclit-o Frankenstein, este vinovat pentru tot ceea ce se întâmplă în jurul acestei maşini. Sub capota coupe-ului a fost instalat un V8 de 4.0 litri, preluat de pe Lexus, dar care însă nu a rămas deloc aşa cum l-ar fi cunoscut unii. Motorul a fost supus unor intervenţii serioase, iar în urma modificărilor acesta este capabil să livreze între până la 1.000 de cai putere, în dependenţă de setările alese.
Şi pentru a putea această rezervă imensă de cai putere pe asfalt, Jamie Heritage, proprietarul maşinii, a dotat Celica cu un sistem de tracţiune integrală, unde transmisia secvenţială, axele şi absolut tot necesarul, au fost date jos de pe un Nissan GT-R. Diferenţialul cu alunecare limitată însă l-a împrumutat de pe versiunea R33 al aceluiaşi GT-R.
Maşina a fost testată şi a primit aprobarea pentru utilizarea pe drumurile publice. Însă scopul principal al lui Jamie este altul, cel de a atinge viteza de 320 km/h!
https://www.youtube.com/watch?v=pJbA-wjkS5o