Project GAZonvagen G69: Mix-ul dintre un GAZ 69, G-Class şi Nissan Patrol!
De Redactor AE | 24 Ianuarie, 2017
Runet-ul este plin de astfel de proiecte ingenioase. Acestui fapt se datorează cultura auto individuală şi bogată din întreaga Rusie, care cunoaşte o sumedenie de ramificări, altele decât cele cu care suntem obişnuiţi noi cei de acasă.
Bunăoară, aţi putut vedea pe paginile AutoExpert un proiect deosebit, construit pe baza unui GAZ 53, cu un mix de influenţe din diferite culturi ale tuningului auto mondial. O maşină lucrată până în cele mai mic detalii şi cu mult suflet. Acum însă vă invit să faceţi cunoştinţă cu un vehicul la fel de special, un GAZ 69 lucrat cu piese componente de la alte două maşini legendare, Gelandewagen-ul G-Class şi Nissan Patrol, toate legende ale off-roadului.
Proprietarul acestui GAZonvagen G69, aşa cum l-a poreclit el însuşi, a început la fel ca toţi, cu ideea de a-şi construi un automobil după bunul său plac. Marea nebunie a luat start în 2014, cu un GAZ 69 "împrumutat" de la tatăl său , vechi şi aproape putred de la care au fost preluate în mare parte doar garnitura tehnică, adică motorul, cadrul rigid, transmisia şi punţile. Cabina, era mai puţin pe placul bărbatului în vârstă de pste 40 de ani, aşa că au început căutările pentru ceva mai modern şi în scurt timp s-a găsit un G-Class, mai exact caroseria acestuia fără cadru.
Gelandewagen-ul găsit era în versiunea cu cinci uşi, astfel că s-a luat decizia de a scurta cu mult "maşina", pentru a putea fi adaptată pe GAZ 69. Lucrările pe partea cu tinichigeria nu au durat foarte mult astfel că la scurt timp totul era asamblat iar prototipul a ieşit la primile teste. Tot aici s-au evidenţiat şi primile probleme, care au dus la căutarea unui alt donator de piese, de pe care să fie împrumutate transmisia.
Ideea de a schimba doar cutia de viteze s-a transformat în ceva mai mult decât atât, iar peste numai două zile, GAZonvagen-ul avea la picioare un alt vehicul care să îi cedeze părţi importante, un Nissan Patrol. De pe SUV-ul japonez au fost luate practic aceleaşi piese ca şi de pe GAZ, adică motorul, cutia de viteze şi cadrul metalic, iar după lucrările de renovare au fost instalate pe caroseria scurtată a G-Class-ului.
Într-un final, din GAZ 69 au rămas doar câteva elemente de exterior care amintesc de legendarul vehicul rusesc, însă chiar şi aşa, denumirea nu i-a fost schimbată, asftel că sufletul maşinii a căpătat o nouă locuinţă.
Vezi şi:
https://autoexpert.md/noutati/ce-poti-face-cu-un-gaz-53-il-transformi-intr-un-model-absolut-unicat-gaz-f-153/