Putea fi cea mai specială Dacia! Modelul construit pe timpul comuniștilor a fost respins de conducere

De Pavel   |  22 Februarie, 2021

Distribuie :

Vechile modele Dacia nu au reușit să se întipărească în memoria automobiliștilor drept mașini deosebite. Acestea aveau un design simplist și nu se puteau lăuda cu inovații în materie de motoare sau tehnologii. Cu toate acestea exista un concept care putea oferi un nou suflu mărcii române, dar care din păcate nu a fost aprobat de conducerea comunistă.

Se numea Dacia MD87 și era creată de un inginerul român Nicolae Cosmescu, pasionat de sportul auto. Arăta ca un supercar din anii '80, iar angajații Dacia îl numeau “Ferrari-ul românesc”, mai ales că prima unitate construită era roșie. Din păcate, modelul nu a reușit să intre în producție de serie, pe motiv că șefii de la Dacia au respins acest proiect îndrăzneț.

La construcția modelului MD87, Cosmescu a folosit șasiul de Dacia Sport. A fost coborâtă garda la sol, dar și caroseria, pentru ca înălțimea să nu depășească un metru, iar partea posterioară era confecționată din fibră de sticlă. De la Dacia Sport mai rămânea doar radiatorul, motorul fiind amblasat central, iar pe locul vechi fiind instalată roata de rezervă. Prototipul avea discuri de frână pe față și spate, o frână de mână hidraulică, scaune de tip scoică, iar din spate lipsea bancheta. Rigiditatea vehiculului era sporită prin două  lonjeroane special proiectate.

De ce MD87? Cosmescu a făcut o alegere sufletească când a venit timpul de să-i ofere un nume. Sunt primele litere din prenumele soției și fiului, Monica și Dragoș, iar ’87 a fost anul omologării. În 1988, mașina a primit o actualizare, unde marea noutate se regăsea în partea frontală. Este vorba despre o capotă cu linie descendentă spre față, ca la supercarurile de la acea vreme. Totodată în capotă erau decupate farurile escamotabile.

Din păcate, revoluția din 1989 a pus sfârșit proiectului Dacia MD87, care nu a mai fost revizuit vreodată.

x
x
x
x
x
x
x
x
x