Sărbătoare la Mercedes-Benz! Legendarul 190 E 2.5-16 Evolution II împlinește 30 de ani la debut

De Pavel   |  16 Martie, 2020

Distribuie :

Nemții de la Mercedes-Benz au motiv de sărbătoare! Acum 30 de ani în urmă, constructorul german lansa unul dintre cele mai iconice modele ale industriei auto, legendarul vehicul de performanță 190 E 2.5-16 Evolution II !

Acesta a fost prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva în anul 1990. Modelul de stradă, a fost asamblat într-un număr de doar 502 unități și a stat la baza celebrului bolid de competiții care a participat în cursele DTM.

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II era echipat din uzină cu un motor de 2.5 litri volum, capabil să livreze 235 CP! În comparație cu versiunea Evo I care a fost lansată în 1989, noua berlină de performanță integra p suspensie îmbunătățită și o caroserie mai rigidă.

Totodată Evo II arată impresionant, grație kit-ului aerodinamic cu forme agresive și caracter sport, da și eleronului de dimensiuni mari. Body kit-ul a fost dezvoltat de Rudiger Faul (inginer în cadrul departamentului de dezvoltare) și de Richard Lapple (profesor în cadrul Universității din Stuttgart).

Versiunea care era folosită în cursele legendare DTM, primea același motor de 2.5 litri volum, dar care a fost forțat să dezvolte un total de 373 de cai putere! Acest motor a fost ultimul preparat de departamentul de dezvoltare din cadrul Mercedes-Benz, sarcina fiind ulterior preluată de divizia AMG.

Versiunea de competiții a lui Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II a debutat în 16 iunie 1990 pe circuitul de la Nurburgring. Prima victorie a fost obținută de Kurt Thiim în 5 august 1990, iar până la finalul acelui sezon de DTM, toate echipele au beneficiat de serviciile lui Evo II.

Eifelrennen auf dem Nürburgring, 19.04.1992. Kurt Thiim (Startnummer 18), gefolgt von Roland Asch (Startnummer 17), beide mit AMG Mercedes-Benz Rennsport-Tourenwagen 190 E 2.5-16 Evolution II. Eifelrennen auf dem Nürburgring, 19.04.1992. Kurt Thiim (Startnummer 18), gefolgt von Roland Asch (Startnummer 17), beide mit AMG Mercedes-Benz Rennsport-Tourenwagen 190 E 2.5-16 Evolution II.

În 1991, Klaus Ludwig încheia campionatul de DTM pe poziția secundă, iar un an mai târziu devenea campion cu Evo II. Totodată, în sezonul de DTM din 1992, modelul producătorului din Stuttgart s-a impus în 16 dintre cele 24 de curse.

Recomandate:

Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record la Road Atlanta: mai rapid cu 6.73 secunde decât Turbo S - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record la Road Atlanta: mai rapid cu 6.73 secunde decât Turbo S

Porsche continuă să redefinească performanța în segmentul electric prin noul Taycan Turbo GT, care a doborât recent un record important la Road Atlanta. Modelul 100% electric a parcurs tur

Inna
Trafic restricționat în Chișinău: străzile Sargidava și Mircești vor fi închise temporar pentru lucrări de infrastructură - Photo
Sociale
Trafic restricționat în Chișinău: străzile Sargidava și Mircești vor fi închise temporar pentru lucrări de infrastructură

Primăria municipiului Chișinău anunță noi restricții de circulație în contextul executării unor lucrări majore de modernizare a infrastructurii rutiere și edilitare. În lunile iunie și iul

Inna
Honda pregătește lansarea conceptului electric Super EV la Goodwood. Un posibil succesor pentru modelul Honda e - Photo
Noutăți
Honda pregătește lansarea conceptului electric Super EV la Goodwood. Un posibil succesor pentru modelul Honda e

Honda își consolidează prezența în segmentul electric cu un nou concept urban, denumit Super EV, care va fi dezvăluit oficial în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood, unul di

Inna
Audi amână renunțarea la motoarele termice. Brandul german își revizuiește strategia de electrificare - Photo
Noutăți
Audi amână renunțarea la motoarele termice. Brandul german își revizuiește strategia de electrificare

Audi a decis să schimbe radical direcția strategiei sale de electrificare. Deși anterior anunțase că va opri producția de modele cu motoare cu ardere internă, începând cu anul 2033, constr

Inna
Ford lansează ediția specială Sound Edition pentru Puma, Puma Gen-E și Kuga: sistem audio îmbunătățit și design exclusiv - Photo
Noutăți
Ford lansează ediția specială Sound Edition pentru Puma, Puma Gen-E și Kuga: sistem audio îmbunătățit și design exclusiv

Ford deschide un nou capitol în gama sa europeană cu lansarea seriei speciale Ford Collection, o linie de modele care combină estetica modernă cu specificații tehnice îmbunătățite. Primul

Inna