Se prezintă Jeep Wrangler Rubicon 392, versiunea ce ascunde sub capotă un forțos Hemi V8 de 470 CP
De Sergiu | 17 Noiembrie, 2020
Ce poate fi mai potrivit pentru teren accidentat veritabil decât un Jeep, precursorul tuturor offroader-urilor, echipat cu un forțos V8! Răspunsul companiei americane este într-adevăr demn, fiind o adevărată revelație printre concurenți. Și dacă Bronco nu vine cu V8, cel puțin din fabrică, iată că Wrangler Rubicon 392 e pare să fie cel mai echipat pentru cucerirea dunelor de nisip.
Rubicon 392 este mult mai diferit ca abordare decât modelul 4xe plug-in hybrid , cu motorul său în 4 cilindri și un propulsor electric.
De unde vine totuși indicele ”392”?Ei bine, americanii, în rebelitatea lor, nu sunt adepții sistemului metric, numărul prezintând volumul motorului, în inci cubi, sau aproximativ 6.4 litri volum. Agregatul dezvoltă 470 CP și 637 Nm în cuplu cu o transmisie automată cu opt rapoarte care a fost reglată pentru a oferi o accelerație maximă la lansare. Apropo de start, Rubicon 392 sprintează de la 0 la 100 km/h în 4.6 secunde și rulează sfertul de milă în 13.0 secunde, un timp cu 40% mai bun decât modelul echipat cu V6. Motorul e echipat cu funcție de dezactivare a cilindrilor, crucial pentru un V8 pofticios. Terminația evacuării se prezintă în două blocuri duble.
Straniu, dar viteza maximă e limitată mai degrabă de anvelope și nu de performanța vehiculului, la aproximativ 160 km/h. Cu anvelope diferite, ar merge cu siguranță mult, mult mai repede.
Pentru a răci setosul motor, prizele de aer de pe capotă au fost împrumutate de pe Gladiator Mojave, oferind un flux de aer constant generos. Astfel, propulsorul să-și primească porția de oxigen chiar dacă partea inferioară e blocată de frunze, noroi sau resturi. Acest lucru este suplimentat de un design al grilei pentru a permite un flux de aer excelent.
Cuplul e distribuit constant la toate cele patru roți, evident, printr-o cutie de distribuție Selec-Trac. Vor fi disponibile patru moduri de rulare: 4WD Auto, 4WD High, Neutral și 4WD Low.
Numeroase alte îmbunătățiri vor ajuta clienții să extragă mai mult din Rubicon 392. Acestea includ suporturi pentru motor îmbunătățite, brațe de control și articulații de direcție speciale și amortizoare monotube Fox reglate special pentru un feedback special și axuri Dana 44.
De asemenea, pentru Rubicon 392 este prevăzut un kit special, ce ridică vehiculul cu 5 centimetri unghiuri de atac și degajare mai bune, de 44.5 și 37.5 grade; ungiul de rampă a rămas același. Versiunea poate parcurge vaduri de până la 83 cm.
Wrangler Rubicon 392 va veni doar cu patru uși, jante de 17 inci cu accente pe bronz, chingi de remorcare pe față și spate. În vânzare din 2021, prețurile în SUA încep de la 49.690 $.