Șefia Toyota, îngrijorată de impactul negativ al EV-urilor! Industria auto ar putea ajunge într-un colaps
De Redactor AE | 27 Decembrie, 2020
Cu un lobbysm puternic din partea autorităților și fiind intens promovate de către multe organizații, mașinile electrice continuă să câștige tot mai mult teren în fața cumpărătorilor de rând. Acestea însă, aduc și un pericol despre care se vorbește din ce în ce mai des, dar nu cu mare interes.
Norme de poluare tot mai dure, restricții de circulație în anumite zone sau locuri din oraș, programe de finanțare pentru mașinile hybrid și electrice, dar și caracteristicile tehnice precum accelerația, caii putere sau costurile reduse de întreținere, sunt doar câteva dintre motivele pentru care tot mai muți automobiliști se reorientează către vehiculele propulsate cu energie alternativă.
Însă, potrivit unor experți, nu este totul chiar atât de roz precum pare. Inclusiv și Akio Toyoda, președintele Toyota Motor Company, și-a exprimat îngrijorarea în ceea ce privește explozia pieței de mașini electrice: tranziția forțată la mașini electrice poate însemna, în cazul Japoniei de exemplu, între 135 și 358 de miliarde de dolari. Mai mult, asta s-ar putea răsfrânge și în privința locurilor de muncă — sau, mai degrabă, prin dispariția a milioane de locuri de muncă, spune Toyoda, scrie auto-bild.ro.
Șefia Toyota a ținut să menționeze „modelul de business actual al industriei auto va colapsa” dacă și Japonia va urma tendința de a interzice mașinile cu motoare convenționale (ardere internă). În cadrul unei conferințe de presă, Akio Toyoda s-a întrebat retoric, dacă politicienii își dau bine seama ce consecințe poate avea dorința lor arăztoare de a scăpa de mașinile pe benzină și diesel.
În continuarea, se pare că mașinile electrice sunt acum supraestimate, chiar și în privința emisiilor — sau, mai degrabă, lipsei de emisii pe care acestea le promit. „Cu cât construim mai multe mașini electrice, cu atât cresc mai tare emisiile”, a declarat Toyoda, făcând trimitere la faptul că energia electrică, este în prezent obținută în primul rând prin arderea cărbunelui.