Singer dezvăluie interpretarea proprie a unui Porsche 911 Safari, gata pentru aventuri în offroad, dar și pe asfalt
De Sergiu | 6 Ianuarie, 2021
În ultimii ani s-a observat un mare interes față de modelele Porsche 911 în stil Safari, realizate de tuneri care mai decare mai faimoși, atât sub forma unor simple randări, ce nu au reușit să se materializeze în proiecte palpabile, dar și a unor exemplare reale, funcționale. Chiar Porsche pare să cocheteze cu această idee, câteva prototipuri cu gardă la sol ridicată fiind observate recent în cadrul testelor.
Singer nu rămâne în urmă, și aduce lumii creatura ce a fost numită Singer All-Terrain Competition Study (ACS), și da, imaginile nu mint, exemplarele au fost deja testate în offroad, urmând să ajungă la posesorul de drept în scurt timp.
Experții de la Tuthill Porsche, din Marea Britanie, specializați în convertirea Porsche-urilor 911 clasice în mașini de raliuri în toată legea, le-au oferit celor de la Singer o doză de know-how propriu.
Conceptul se bazează pe un 911 din generația 964, realizat conform rigorilor tradiționale Singer, dar include și elemente care amintesc de legendarele 959, mașini de raliu care au demonstrat o prestanță de invidiat în Raliul Dakar pe parcursul anilor 80.
Pentru a optimiza masa vehiculului, caroseria a fost realizată din fibră de carbon, iar panourile au fost proiectate astfel încât să poată fi îndepărtate cu ușurință pentru a oferi acces facil la ansamblurile ascunse. Interiorul a fost conceput păstrând în minte rigorile FIA, fiind dotat cu cuști de protecție omologate, dar și scaune de factură sportivă, GPS, dar și instrumente de bord informative.
Suspensia a fost personalizată, primind amortizoare reglabile în cinci poziții, iar jantele din aluminiu de 16 inci, au fost ”îmbrăcate” în anvelope BF Goodrich All-Terrain.
Bestia e propulsată de un motor boxer twin-turbo de 3.6 litri volum pe benzină, care dezvoltă 450 CP și 570 Nm în cuplu cu o transmisie secvențială cu 5 trepte și diferențiale montate în față, centru și spate. O parte din subansambluri, în particularitate transmisia, au fost realizate special pentru acest proiect.
Primul norocos ce se va putea bucura de aceste Porsche-uri de raliu a comandat nu unul, ci două exemplare. Cel finisat în alb va străbate terenul accidentat, iar cel nuanțat în roșu va fi dedicat utilizării pe circuitul de curse. Singer nu s-a obosit să anunțe prețul exemplarelor exclusiviste, dar a menționat în schimb că dorește să mai construiască offroader-uri de acest fel, dacă va exista interes.