SSC Tuatara a eșuat a doua încercare de a stabili recordul de viteză
De Pavel | 24 Decembrie, 2020
Au apărut detalii despre a doua încercare a hypercarului SSC Tuatara, de a stabili un record de viteză. Potrivit bloggerului Robert Mitchell, care a asistat la cursele care au avut loc pe 12 și 13 decembrie, hypercarul a dezvoltat o viteză de 404 km/h. Astfel, Tuatara nu doar că nu a reușit, dar nici măcar nu sa apropiat de propriul record de 508,7 km/h stabilit la mijlocul lunii octombrie.
Principalul motiv al eșecului este faptul că la volan nu a fost așezat un pilot profesionist, ci proprietarul actual al vehiculului de performanță. În al doilea rând, mașina a fost echipată cu mai multe sisteme diferite care au monitorizat funcționarea motorului, precum și instrumentele de măsurare, printre care cinci sisteme GPS responsabile pentru monitorizarea vitezei. În consecință, din cauza numărului mare de fire, inclusiv a celor care se uneau la motor, nu a fost posibilă închiderea ermetică a capacului compartimentului motorului, care, la rândul său, a dus la probleme cu echipamentele ce controleaza temperatura motorului și la defectarea a două bujii.
A existat și un al treilea motiv. Din moment ce un începător se afla în spatele volanului, inginerii SSC au redus presiunea turbinei, astfel încât unele curse de încercare au fost efectuate cu o putere redusă a motorului.
Mitchell a explicat că inițial, compania SSC North America programa să desfășoare cursele public, însă din cauza pandemiei la eveniment a fost invitat doar un singur blogger.
Totul din cauza faptului că recordul anterior al lui Tuatara, stabilit în octombrie pe segmentul de 11 kilometri al autostrăzii State Route 160 din Nevada, a stârnit multe întrebări de la sceptici. Potrivit producătorului, hypercarul a arătat o viteză medie de 508,73 km/h, adică cu 61,76 km/h mai mult decât a arătat Koenigsegg Agera RS cu trei ani mai devreme.
Cu toate acestea, videoclipul cu înregistrarea cursei a fost analizat minuțios iar în unele imagini au fost găsite câteva momente controversate. Cea mai mare îndoială a provocat o discrepanța datelor telemetriei cu privire la zonele înconjurătoare ale autostrăzii care apar pe ecran. Drept răspuns la pretențiile apărute, cei de la SSC North America au promis să repete cursa record, însă încercarea a eșuat.
În prezent, compania discută data celei de-a treia curse, pentru a repeta recordul.