Studiu: Popularitatea Ferrari a scăzut drastic în ultimul deceniu, cu peste 30%
De Sergiu | 8 Martie, 2021
În ciuda notorietății universale, dar și patrimoniului acumulat decenii la rând, popularitatea mărcii Ferrari a suferit o scădere considerabilă în ultimul deceniu.
Potrivit informațiilor compilate de portalul britanic Compare, care a analizat căutările utilizatorilor de internet în perioada 2010-2020, în ultimii zece ani, o scădere bruscă a popularității a fost înregistrată de mărci ca Fiat, Citroen, Mitsubishi, Vauxhall și Ferrari.
Astfel, brandul italian a înregistrat o scădere a numărului de căutări online cu 35.3 procente, o cifră care ar trebui să-i pună în gardă pe oficialii Ferrari.
Cauzele unei astfel de căderi dureroase nu pot fi precizate cu exactitate. Un motiv ar putea să-l reprezinte gama actuală de modele care a pierdut din actualitate, situație care însă se așteaptă a fi redresată odată cu apariția lui Purosangue în anul 2022. Acesta se vrea a sta la baza unei întregi game viitoare de modele FUV, care ar putea să repună vânzările mărcii în făgașul normal.
O altă posibilă pricină sunt modelele concurenților, tot mai competitive pe piață. Vorbim aici nu doar de numele notorii cunoscute de decenii, dar și de noile companii tinere care au început să apară în ultima vreme ca ciupercile după ploaie.
În situația actuală, extrem de diferită față de ce se întâlnea cu un deceniu în urmă, în care piața e în continuă schimbare, iar nișele populare, odată conduse de greii industriei sunt acum invadate de noi entități, rămâne de văzut ce dinamică va înregistra constructorul din Maranello în viitorii ani și dacă renumele-i va juca în rol în redresarea situației.
Sursa: motor1.com