Taxele vamale pentru mașinile electrice din China, impuse de UE, intră în vigoare începând cu 30 octombrie!

De Inna   |  30 Octombrie, 2024

Distribuie :

Din luna martie a anului curent, subiectul taxelor vamale pentru mașinile electrice produse în China, a devenit din ce în ce mai discutat. A fost o "luptă" între Uniunea Europeană, producătorii europeni și Guvernul de la Beijing. Acum, la câteva luni distanță, Uniunea Europeană a aprobat acele taxe. 

Începând cu ziua de azi, 30 octombrie, se aplică taxele de până la 35.3% pentru mașinile electrice produse în China. O lege în acest sens a fost publicată în noaptea de marți spre miercuri în jurnalul oficial al Uniunii Europene. 

Trebuie de menționat că noile taxe vor fi aplicate separat de actuala taxă vamală în sumă de 10% pentru mașinile electrice importate din China. Cumulativ, suma taxelor ajunge la maxim 45.3%. Important de știut: taxele nu se vor aplica retroactiv pentru mașinile care deja au ajuns la dealeri pe teritoriul UE. 

Unii constructori chinezi au anunțat că vor suporta parțial taxele, respectiv, prețurile mașinilor electrice produse în China nu vor crește în mod obligatoriu cu valoarea procentuală a taxei. Însă, taxa variază foarte mult de la un producător la altul. Ba mai mult, aceasta afectează și constructorii non-chinezi, care produc mașini electrice în China și ulterior, le importă în Europa. Tesla va avea de achitat cea mai mică taxă - doar 7.8%. Iar cea mai mare taxă se atribuie pentru SAIC, constructorul chinez care deține brandul MG - 35.3%. 

Reprezentanții UE motivează aceste taxe prin necesitatea de a proteja industria auto europeană de prețurile mici practicate de constructorii chinezi, parțial ca urmare a subvențiilor acordate de statul chinez către producătorii chinezi. 

China însă, a anunțat că nu susține aprobarea taxei noi, fapt care era de așteptat. De asemenea, oficialii chinezi și-au exprimat speranța că negocierile cu UE vor continua în perioada următoare. 

Anterior, China anunța că de asemenea va impune o nouă taxă pentru toate mașinile termice cu motoare de peste 2.5 litri importate din UE și vândute în China