Te-ai fi gândit că așa poate arăta un Ferrari? Află istoria celui mai neobișnuit concept al italienilor
De Pavel | 19 August, 2021
Ferrari 328 GTS a reușit să fie îndrăgit de public datorită fiabilității sale impresionante, unde se mai adăuga și mentenabilitatea sa excelentă, motorul oferind posibilitatea de a fi reparat fără a fi necesar să fie demontat de pe caroserie.
Pentru designerul german Bernd Michalak, 328 GTS a servit drept o bază perfectă pentru a-și realiza ideile. Conceptul Ferrari Conciso a fost dezvoltat în caroseria rară Barchetta, care se deosebește prin lipsa plafonului, iar în unele cazuri și a portierelor, lucru realizat în cazul conceptului italian. Această soluție implică accesul la interior printr-o săritură, astfel că devine destul de anevoioasă pentru șoferii scunzi.
"Atletismul fără nici o uncie în plus" - așa a descris studioul de design Michalak, conceptul mașinii sale. Ei bine, de fapt, Conciso s-a dovedit a fi un adevărat atlet rutier. Caroseria a fost confecționată din aluminiu, care combinată cu aripile din plastic și interiorul ascetic, a dus la reducerea greutății totale cu 362 kg, comparativ cu un 328 GTS standard. Drept urmare, Conciso cântărea puțin sub 890 kg.
Ferrari Conciso era echipat cu un motor V8 de 3.2 litri volum, capabil de 274 CP și 304 Nm, gestionați de o cutie manuală cu cinci trepte. În aceste condiții, conceptul reușea un sprint de la 0 la 100 km/h în 5 secunde, adică cu 1.4 secunde mai rapid decât 328 GTS. Viteza maximă era de 278 km/h!
Conceptul neobișnuit al lui Michalak a debutat în 1993 la Salonul Auto de la Frankfurt, iar în 1994 Conciso a fost prezentat la Geneva. În același an, mașina a fost premiată în cadrul Eurosign Design Awards.
Ulterior, singurul Ferrari Conciso a fost vândut unui colecționar belgian în 1998, care a păstrat mașina în camera de zi a casei sale. Se știe că în 2018, conceptul a fost pus în vânzare de casa de licitații RM Sotheby's la un eveniment organizat în Monaco, unde s-a vândut cu 109.250 de euro.