Tesla ar putea fi impusă să recheme în service 158.000 de mașini din cauza sistemului de infotainment defect

De Sergiu   |  15 Ianuarie, 2021

Distribuie :

Tesla ar putea fi obligată să anunțe recall pentru peste 158.000 de mașini, sistemele electronice ale cărora nu au ”îmbătrânit frumos”. Mulți posesori de Tesla au avut parte de surprize neplăcute în ultima vreme, cum ar fi oprirea sistemului de infotainment, ce duce la sistarea unor funcții esențiale pentru siguranța pasagerilor, de exemplu camera retrovizoare sau sistemul de climatizare.

Problema, mărul discordiei dintre Tesla și NHTSA (National Highway Transport Safety Administration) ar putea duce la rechemarea a 158.716 unități. Din comunicat reiese că sunt afectate unitățile Model S, fabricate între 2012 și 2018, și Model X construite în perioada 2016-2018.

Sistemul multimedia instalat pe exemplarele în cauză are un procesor Nvidia Tegra 3 și o memorie integrată de 8GB. La fel ca toate procesoarele, unitatea Tegra 3 se uzează. Dispozitivul său de memorie poate rezista la aproximativ 3.000 de cicluri de pornire a programului, sau aproximativ șase ani de funcționare înainte de a fi înlocuit. Administrația consideră că această speranță de viață e mult mai mică decât durata de funcționare normală a unui automobil modern, deci ansamblul nu corespunde normelor.

Documente din posesia organizației au scos la iveală o rată de defectare a ecranului tactil de 14.2%-17.3% pentru exemplarele Model S construite între anii 2012-2015 și de 1.9%-4.1% pentru mașinile construite între 2016 și 2018. Chiar dacă problema nu pare atât de gravă, specialiștii din cadrul NHTSA au subliniat că se așteaptă ca rata de eșec să se accelereze în anii următori pe măsură ce mașinile se uzează.

Simpla înlocuire a sistemului cu o unitate nouă, identică, nu este însă permisă, deci Tesla trebuie să caute soluții. În noiembrie 2020, compania a început să înlocuiască procesorul defect de 8 GB și să înstaleze o unitate de 64 GB, cu capacitate de procesare mai mare. Această acțiune ar fi o soluție reală a problemei, dar Tesla nu a comentat încă situația. Organul reglator ar putea chema compania în instanță dacă aceasta nu va oferi o strategie clară.