Tesla este de acord să recheme voluntar circa 135.000 de mașini cu posibile defecțiuni ale sistemului de infotainment
De Sergiu | 3 Februarie, 2021
Cu ceva timp în urmă, vă informam despre faptul că Tesla ar putea fi obligată să recheme în service peste 158.000 de mașini, cu defecte evidente, ce se developau odată cu trecerea timpului, printre care se numără oprirea sistemului de infotainment, sistarea unor funcții esențiale pentru siguranța pasagerilor, de exemplu camera retrovizoare sau sistemul de climatizare.
Conform normelor reglatorii, constructorul a fost înștiințat despre existența problemei și îndemnat să înlăture defecțiunile de către NHTSA (National Highway Transport Safety Administration), întru evitarea situațiilor mai grave. Conform raportului Agenției, era cerută chemarea în service a 158.716 unități, pentru înlocuirea dispozitivului de memorie ce se defecta odată cu trecerea timpului.
Acum, Tesla admite existența neregulilor asociate sistemului de infotainment și anunță că va rechema în service un număr de 134.951 de mașini, specfic exemplare Model S produse între 2012 și 2018 și Model X asamblate între 2016 și 2018. Această acțiune de recall este cea mai mare din istoria Tesla, depășind o alta, în care circa 123.000 de unități model S au fost rechemate.
Mașinilor afectate, echipate cu o memorie de 8 GB li se va înlocui unitatea existentă cu una de 64 GB, gratuit.
"Din punct de vedere economic, dar și tehnologic, este imposibil să ne așteptăm ca astfel de componente să poată rezista întreaga durată de viață a vehiculului", a declarat Tesla într-o scrisoare adresată NHTSA.
Sursa: Reuters.com