Toyota a refuzat să repare pe garanție motorul unui GR86 după ce a văzut o fotografie cum aceasta face drifturi
De Pavel | 4 August, 2022
Orice pasionat auto știe bine că Toyota a dezvoltat și a promovat noul GR86 drept un model sport pentru diverse curse. Pe piața din SUA, constructorul oferă fiecărui cumpărător de GR86 un voucher gratuit pentru a savura dintr-un track day!
Astfel, concluzionăm că este vorba despre un sportcar, promovat drept o mașină de curse, care în mod evident, dacă ar avea o defecțiune în urma condusului de performanță, aceasta ar trebui să fie acoperită de garanție. Totuși se pare că lucrurile nu stau chiar așa de bine.
Proprietarul unei Toyota GR86 pe nume Blake Alvarado a publicat o postare detaliată pe Facebook documentând povestea care i s-a întâmplat cu sportcarul său. La numai 13.770 de mile parcurs înregistrat pe bord, un rulment al motorului a cedat. Potrivit bărbatului, motorul a dus lipsă de ulei din cauza excesului de etanșant care a căzut în baia de ulei și, în cele din urmă, a blocat țeava de preluare a uleiului.
Acest lucru, potrivit lui Alvarado, este un defect des întâlnit și deja documentat al acestor motoare.
Însă totul nu a mers așa cum se aștepta stăpânul sportcarului. Ajuns la dealer, un specialist tehnician a avut un comportament bizar, și a nu a stat să inspecteze în detaliu motorul mașinii. În schimb, angajații dealer-ului l-au căutat pe Alvarado pe rețelele de socializare, unde au găsit fotografii personale ale acestuia efectuând derapaje controlate cu mașina la un eveniment de amatori.
”Această "dovadă", împreună cu remarca subiectivă a specialistului tehnician, a făcut ca dealerul să renunțe la cererea de reparație pe garanție, explicând decizia prin faptul că mașina nu a fost condusă normal ci a participat la competiție de drift. Ulterior, mi s-a oferit o estimare de 11.000 de dolari pentru reparații”, scrie Blake Alvarado într-o postare.
În continuare, Alvarado a încercat să lupte cu cei de la Toyota în privirea deciziei luate, sau cel puțin să scadă puțin din suma cerută pentru înlocuirea motorului. Din păcate managerul reprezentanței Toyota de mai multe ori s-a arătat neglijent, justificând că nu poate lua legătura cu tehnicianul care se ocupă de astfel de reparații.
Într-un final, în loc să le achite o sumă exorbitantă celor de la Toyota, Alvarado a mers la dealerul Subaru, unde și-a instalat un alt motor cu parcurs mic, achitând în total 7.000 de dolari.
În mod surprinzător, povestea lui Alvarado s-a răspândit prin mai multe forumuri de pasionați auto. Fanii modelelor Toyota GR86 și Subaru BRZ, s-au dat cu părerea, s-au întrebat dacă îi așteaptă și pe ei o experiență similară și dacă defecțiunile care vor interveni vor fi acoperite de garanție.
Toyota încă nu a publicat o reacție oficială în privința acestui caz, dar a promis că va reveni cu clarificări.