Un alt nivel de personalizare! Specialiștii Bugatti au muncit doi ani pentru a finisa extraordinarul Divo ”Lady Bug”
De Sergiu | 3 Martie, 2021
Lucru bine știut, cei ce procură un Bugatti sunt foarte exigenți sub toate aspectele. Vasta experiență a constructorului permite posibilități de configurare practic nelimitate, dar unele exemplare scoase de sub tipar sunt mai speciale decât majoritatea, oferind o serie de soluții unicate.
Poate cel mai special din Divo din întreg tirajul de 40 de unități s-a alăturat de curând la colecția unui norocos din SUA. Exemplarul unicat a fost denumit ”Lady Bug” și se laudă cu o gamă cromatică în două tonuri, cu motive în formă de diamant pe întreaga caroserie. Acoperirea excepțională ar costa, potrivit unor surse circa un milion $, o sumă însemnată, dar pe deplin meritată, or specialiștii au petrecut circa doi ani de muncă laborioasă pentru termina mașina!
Bugatti a detaliat întregul proces, iar acum e gata să împărtășească toate detaliile din culise. Pentru început, se menționează că exemplarul în cauză a fost comandat chiar după premiera modelului, eveniment care a avut loc în 2018 la Pebble Beach. Clientul a dorit să pună mâna pe un Divo unicat, iar Bugatti nu a putut refuza provocarea!
Perfect informat de exigența și atenția la detalii așteptată, constructorul a adoptat o abordare specială, pentru a duce la îndeplinire sarcina, care în teorie pare simplă, dar în realitate vine cu o serie de probleme inerente ce au fost rezolvate, una câte una.
Conform ideii, un motiv geometric special urma să decoreze caroseria exemplarului. Specialiștii au avut nevoie de mai mult de un an și jumătate pentru a finisa faza de proiectare, grafică și alegerea gamei cromatice, și nenumărate sesiuni de proiectare în CAD. Drept rezultat, două noi culori au fost incluse în paleta corporativă - ”Customer Special Red” și ”Graphite”.
Motivele sub formă de diamant au fost realizate prin aplicarea unui film de peliculă pe caroserie, lucru deloc ușor, or formele lui Divo sunt destul de fluide. Per total circa 1.600 de celule romboidale au fost poziționate, pentru simulare fiind utilizate alte două exemplare de teste, pe care designerii au testat vreme de câteva săptămâni diverse pattern-uri de aplicare, folosind porțiuni de peliculă lungi de câțiva metri.
Procesul de formare a fost atât de complicat, încât chiar și Bugatti era gata să renunțe la un anumit moment, dar s-a decis continuarea procesului. Perseverența i-a scos la liman, or în final rezultatul e incredibil, iar clientul e încântat:
”După numeroase idei eșuate și încercări de a aplica motivele, am fost aproape să renunțăm și să spunem „nu putem satisface cererea clientului”, spune Jorg Grumer, șeful Bugatti Color & Trim. „Cu toate acestea, este convingerea noastră profundă că nu ar trebui să renunțăm niciodată și că motivația noastră cea mai importantă ar trebui să fie întotdeauna să facem imposibilul pentru client.”
În cele din urmă, clientul a fost încântat de modul în care a ieșit Divo a ieșit de sub tipar. „Lucrul cu echipa de design Bugatti la producția Lady Bug a fost o experiență excepțională, nu prin dedicația adevărată la execuția impecabilă a designului unic, ci și în dedicația la toate nivelurile implicate în finală prezentarea vehiculului. Nu numai că vehiculul este o adevărată capodoperă și o operă de artă, dar este adevărata bijuterie a colecției mele până în prezent și cel mai complex și bine dezvoltat vehicul pe care l-am deținut. ”
Bugatti Divo este echipat cu un motor W16 de opt litri volum cu patru turbocompresoare, ce dezvoltă 1500 CP, viteza maximă fiindu-i limitată la aproximativ 380 km/h. Prețul de pornire este de cinci milioane de euro, dar diversele posibilități de configurare fac ca această sumă să crească destul de mult.