Un Opel P4 produs în 1935 a fost descoperit într-un hambar din regiunea Kievului
De Mariana | 7 Septembrie, 2021
Automobilul și-a păstrat intacte toate piesele originale și are toate șansele să fie restaurat ulterior.
Bloggerul ucrainean Roma Urraco a publicat un videoclip pe canalul său de Youtube, în care a demonstrat un Opel P4 din 1935! Putem afirma cu toată încrederea, că pare să fie o "capsulă a timpului", care în ultimii 68 de ani a rămas nemișcată într-o magazie de lemn din regiunea Kievului. În ciuda aspectului simplu, lung și neprezentabil, mașina a păstrat majoritatea componentelor originale din fabrică. Roma și proprietarul au reușit chiar să pornească motorul mașinii fabricată înainte de război!
Opel P4 a fost produs la o uzină din Rüsselsheim, Germania, în perioada anilor 1935-1937. În acest interval, au fost asamblate aproximativ 66.000 de mașini sedan și semi-decapotabile, pe baza unui Opel 1,2 Liter. Caroseria mașinii reprezenta o carcasă subțire de metal pe un cadru de lemn. În interiorul mașinii se afla un instrumentar de bord echipat cu două cadrane rotunde, galbene, cu iluminare verde, care includeau vitezometrul, kilometrajul, manometrul pentru combustibil și manometrul pentru ulei. În plus, panoul includea comutatoare pentru faruri, lamele ștergătoarelor și semnalizatoare.
Mașina este echipată cu un motor în patru cilindri de 1.1 litri volum, care era răcit cu apă și dezvolta 23 CP. Viteza maximă a lui Opel P4 cu tracțiune spate, indicată de uzină, este de 85 km/h. Până în 1940, un motor similar a fost instalat pe Opel Kadett. Și deja după război, una dintre modificările exemplarului a fost finalizată în varianta unui Moskvich-400. În ciuda faptului că automobilul a stagnat o perioadă îndelungată, acesta a fost pornit fără probleme. Chiar și frânele mecanice funcționează.
După spusele proprietarului, la câțiva ani după al Doilea Război Mondial, acest Opel P4 s-a deplasat din regiunea Leningrad în orașul Irpen, situat lângă Kiev. Din anumite motive necunoscute, în 1953, mașina a fost pusă într-un hambar, în care mașina a petrecut următorii 68 de ani. La aproape șapte decenii de la conservare, Opel-ul mai păstrează majoritatea pieselor originale, inclusiv motorul original, cutia de viteze, șasiul și chiar plăcuțele de înmatriculare galbene.
Datorită unei scurte perioade de funcționare în anii postbelici sovietici, mașina a supraviețuit până în prezent în stare aproape autentică și are toate șansele să fie restaurată ulterior.