Un studiu realizat de britanici arată care denumiri auto sunt mai ușor memorate de clienți
De Pavel | 23 Februarie, 2021
Un studiu organizat de compania britanică Vanarama, arată că majoritatea clienților memorizează cel mai bine modelele care au un nume și mai puțin cele care primesc indici alfanumerici.
Compania britanică de leasing Vanarama a efectuat un studiu în care au fost implicate 500 de persoane, pentru a afla ce nume de modele de mașini sunt memorate mai bine, cele care reprezintă anumite cuvinte sau cele cu indici alfanumerici. Pentru interviu, britanicii au folosit 253 de modele de automobile a 45 celor mai populare branduri din întreaga lume.
În cele din urmă, cele mai memorabile trei denumiri printre respondenți au fost: Ford Fiesta, Volkswagen Golf și Volvo XC90, chiar dacă SUV-ul suedez cu indicele său este în mod clar scos din această tendință și reprezintă mai mult o excepție.
În ceea ce privește modelele din cadrul unui brand anumit, pe exemplul Ferrari, majoritatea celor intervievați au numit cele mai memorabile: Enzo, LaFerrari și California, iar 812, 488 și F8 au ajuns la sfârșitul listei.
Cel mai adesea, ca sursă de inspirație pentru nume, producătorii de automobile folosesc geografia: de exemplu, toate modelele Seat, cu excepția unuia, sunt numite după diferite locuri din Spania. Kia, dimpotrivă, renunță la titluri și trece la indici alfanumerici. Probabil un studiu similar în țările asiatice ar fi arătat rezultate opuse.