VAZ-ul care nu a apărut pe Piața Auto. Modelul Lada 1500S Automatic, VAZ-2103 cu transmisie automată

De Redactor AE   |  22 Iunie, 2020

Distribuie :

Bune pentru Uniunea Sovietică și ruși, dar nu suficient de bune pentru restul lumii. Unele modele ale producătorului de mașini din Tolyati, exportate în afara URSS, necesitau îmbunătățiri majore pentru a putea fi considerate suficient de ”bune” pentru export. 

Unul din dealerii olandezi, reprezentat oficial al mărcii rusești VAZ, a decis să ofere clienților săi o opțiune la care piața auto din Rusia și URSS puteau doar visa: cutia de viteze automată. Cu astfel de transmisii au fost echipate cam toate mașinile vândute de acest dealer, în perioada anilor 1977-1983. Dar să nu vă imaginați că au fost foarte multe! Cel puțin 100 și maximu 250 de mașini VAZ-2103 echipate cu transmisie automată au ajuns în țările europene, cunoscute sub numele de Lada 1500S Automatic. 

Bineînțeles că noua cutie hidramată, cu trei rapoarte nu putea fi rusească. Transmisiile erau asamblate de francezi însă constructiv aparținea inginerilor de la General Motors (TH180 / 3L30). Cu astfel de cutii de viteze au fost echipate și mașini precum Fiat 124/131/132/Argenta, Opel Record/Ascona/Manta/Commodore, Peugeot 604, Chevrolet Chevette, Rover Vitesse, Jaguar XJS/XJ12, Suzuki Sidekick/Geo Tracker.

Sub capotă era instalat motorul de 1.5 litri și 75 de cai putere, guvernat de carburatorul italienilor de la Weber, ceea ce aducea un plus de 11 CP față de modelele vândute pe piața internă. Adițional mașinile de export erau dotate și cu indicatoare pentru temperatura uleiului și voltajul livrat de alternator. O altă caracteristică deosebită erau casetofoanele Phillips. 

Un astfel de automobil prezintă o valoare ridicată pentru colecționari. Cine știe, poate că și în Moldova se găseste vreunul. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x