Vettel a obţinut prima sa victorie la Marele Premiu al Germaniei

De AutoExpert   |  7 Iulie, 2013

Distribuie :

Vettel a obţinut prima sa victorie la Marele Premiu al Germaniei

Sebastian Vettel a avut parte de un nou start excelent în care l-a depăşit pe Lewis Hamilton, cel care plecase din pole position. Deşi iniţial părea că se îndreaptă spre o cursă uşoară, germanul a trebuit să facă faţă atacurilor succesive ale lui Romain Grosjean şi Kimi Raikkonen.

Grosjean şi-a păstrat poziţia a cincea la start şi a fost marele câştigător al primei intrări la boxe, revenind pe circuit chiar în spatele lui Vettel după ce Hamilton şi Raikkonen au rămas blocaţi în spatele lui Nico Rosberg, aflat pe o strategie diferită. Francezul dădea semne că va iniţia un atac, însă lupta a fost amânată de intrarea Safety Car-ului pe circuit din turul 24 în urma abandonului suferit de Jules Bianchi (Marussia).

Grosjean însă nu a fost capabil să ameninţe poziţia de lider a lui Vettel şi, după o nouă serie de intrări la boxe, a fost nevoit să-i cedeze cu uşurinţă poziţia coechipierului Raikkonen, aflat în ultima parte a cursei pe pneuri soft.

Chiar dacă acestea sunt mai rapide cu până la o secundă decât cauciucurile medium, Vettel a reuşit să-l ţină la puţin peste o secundă în spate pe Raikkonen şi să treacă primul linia de sosire. Germanul a obţinut astfel prima victorie din carieră pe un circuit din ţara sa natală şi prima victorie într-o zi a lunii iulie, în timp ce Raikkonen şi Grosjean au completat podiumul.

Strategia lui Fernando Alonso de a sacrifica sesiunea de calificări pentru a începe cursa cu pneuri medium ar fi putut să-l propulseze pe pilotul Scuderiei Ferrari până pe podium. Plecat de pe locul opt, spaniolul a câştigat o poziţie după abandonul coechipierului Felipe Massa din turul patru din motive tehnice şi alta când Mark Webber a avut probleme la primul pitstop.

Cu avantajul unui monopost rapid în a doua parte a cursei, pilotul spaniol a ajuns pe locul patru şi părea să aspire la o clasare pe podium, însă nu a încercat în niciun moment să-l atace pe final pe Grosjean, chiar dacă diferenţa dintre cei doi a fost mai mică de o secundă.

Trădat de al doilea set de pneuri medium, despre care s-a plâns că nu-i oferă aderenţă, Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci într-o cursă în care a pierdut două poziţii la start şi a rămas blocat în spatele lui Rosberg după primul pitstop, fiind depăşit ulterior şi de Raikkonen.

Britanicul a salvat această poziţie după ce l-a depăşit pe finalul cursei pe Jenson Button aflat la una dintre cele mai bune prestaţii din acest sezon.

Webber a ajuns pe locul doi la start după ce a trecut de Hamilton, însă toate şansele sale au fost pierdute la prima intrare la boxe, când mecanicii nu au fixat corect pneul dreapta-spate. Acesta s-a desprins de monopost chiar în pitlane şi l-a lovit în plin pe un cameraman, care a fost transportat la spitalul din localitate în stare conştientă.

Mecanicii Red Bull i-au înlocuit pneul, iar Webber a revenit pe ultima poziţie, de unde a început o cursă de recuperare în stilul său caracteristic, şi aşa cum a fost ajutat şi de intrarea Safety Car-ului pe circuit, Webber şi-a depăşit cu uşurinţă adversarii şi a terminat cursa pe locul şapte, în faţa lui Sergio Perez a lui Nico Rosberg, care nu a salvat decât două puncte după greşeala de strategie a echipei din calificări.

Agonia Williams continua după a noua cursă consecutivă fără puncte în acest sezon pentru Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas, care au ocupat la final locurile 15 şi 16.

Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:33.468 în turul 51.

GERMANIA - REZULTATE CURSA:

 1. Vettel         Red Bull-Renault           
 2. Raikkonen     Lotus-Renault                       
 3. Grosjean       Lotus-Renault                       
 4. Alonso         Ferrari                              
 5. Hamilton       Mercedes                           
 6. Button         McLaren-Mercedes                     
 7. Webber         Red Bull-Renault                     
 8. Perez         McLaren-Mercedes                     
 9. Rosberg       Mercedes                             
10. Hulkenberg     Sauber-Ferrari                       
11. Di Resta       Force India-Mercedes                 
12. Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari                   
13. Sutil         Force India-Mercedes                 
14. Gutierrez     Sauber-Ferrari                       
15. Maldonado     Williams-Renault                     
16. Bottas         Williams-Renault                     
17. Pic           Caterham-Renault                    
18. van der Garde Caterham-Renault                     
19. Chilton       Marussia-Cosworth                   
DNF. Vergne         Toro Rosso-Ferrari                   
DNF. Bianchi       Marussia-Cosworth                   
DNF. Massa        Ferrari                             
 
 
World Championship standings, round 9: Drivers: Constructors: 
 1. Vettel       157       1. Red Bull-Renault         250
 2. Alonso       123       2. Mercedes                 181
 3. Raikkonen     118       3. Ferrari                   180
 4. Hamilton       97       4. Lotus-Renault             159
 5. Webber         93       5. Force India-Mercedes       59
 6. Rosberg       84       6. McLaren-Mercedes           49
 7. Massa         57       7. Toro Rosso-Ferrari         24
 8. Grosjean       41       8. Sauber-Ferrari             7
 9. Di Resta       36       
10. Button         33       
11. Sutil         23       
12. Perez         16       
13. Vergne         13       
14. Ricciardo     11       
15. Hulkenberg     7

Recomandate:

Peste 360 de șoferi sancționați în doar 90 de minute. Poliția folosește drone pentru monitorizarea traficului - Photo
Sociale
Peste 360 de șoferi sancționați în doar 90 de minute. Poliția folosește drone pentru monitorizarea traficului

În mai puțin de două ore, polițiștii au identificat sute de încălcări ale legislației rutiere pe drumurile din Republica Moldova. În total, peste 360 de conducători auto au fost docu

Inna
Kia EV4 intră în producție în Europa: primul model electric asamblat în Slovacia - Photo
Noutăți
Kia EV4 intră în producție în Europa: primul model electric asamblat în Slovacia

Kia marchează o nouă etapă în strategia sa de electrificare prin lansarea în producție a modelului EV4, un hatchback cu zero emisii destinat pieței europene. Prezentat oficial la sf&a

Inna
Kia EV2 va fi produsă în Slovacia din februarie 2026. Noul SUV electric promite un preț sub 30.000 de euro - Photo
Noutăți
Kia EV2 va fi produsă în Slovacia din februarie 2026. Noul SUV electric promite un preț sub 30.000 de euro

Kia se pregătește să adauge un nou model electric în gama sa europeană. Kia EV2, un SUV compact de segment B, va intra oficial în producție la uzina din Žilina, Slovacia, începâ

Inna
Republica Moldova, printre țările cu cele mai periculoase drumuri din Europa. Ce soluții propun experții pentru siguranța rutieră - Photo
Noutăți
Republica Moldova, printre țările cu cele mai periculoase drumuri din Europa. Ce soluții propun experții pentru siguranța rutieră

Republica Moldova continuă să se afle în topul țărilor europene cu infrastructură rutieră periculoasă, chiar dacă în ultimii ani au fost înregistrate unele îmbunătățiri. Potriv

Inna
Examenele auto disponibile și la Soroca: ASP lansează un proiect-pilot pentru nordul țării - Photo
Noutăți
Examenele auto disponibile și la Soroca: ASP lansează un proiect-pilot pentru nordul țării

Începând cu 26 august curent, locuitorii din nordul țării vor avea o nouă opțiune pentru a susține examenele auto. Agenția Servicii Publice (ASP) a anunțat lansarea unui proiect-pilot la C

Inna
Restricții de circulație și acces în Chișinău între 23–31 august 2025. Zonele vizate și măsurile luate de autorități - Photo
Sociale
Restricții de circulație și acces în Chișinău între 23–31 august 2025. Zonele vizate și măsurile luate de autorități

  Primăria Municipiului Chișinău anunță aplicarea unor restricții temporare de circulație și acces public în perioada 23 - 31 august, ca urmare a vizitei oficiale în Republica

Inna