Volkswagen a dezvăluit cum trebuia să arate succesorul lui Phaeton, model sacrificat în favoarea EV-urilor!
De Pavel | 8 Iulie, 2022
Acum 20 de ani în urmp, cei de la Volkswagen au decis să facă un pas curajos de a intra pe segmentul mașinilor de lux cu modelul Phaeton. Acesta se vroia rival pentru S-Class și Seria 7, însă cumva previzibil, a fost un eșec pentru companie.
Acum, contructorul german priblică imagini cu prototipul Phaeton D2, care trebuia să fie un succesor spiritual și nu un înlocuitor direct, după spusele celor de la Volkswagen.
În prezent, succesorul spiritual al lui Phaeton este considerat Arteon, chiar dacă acesta nu prea are treabă cu mașinile de lux așa cum era în cazul lui Phaeton, ci se încadrează doar în segmentul mașinilor executive.
Cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la debutul lui Phaeton, Volkswagen a dezvăluit, pentru prima dată, existența succesorului modelului de lux care nu a avut norocul să fie produs. Mașina din imagini se numește Volkswagen Phaeton D2 și a rămas pe veci la nivel de prototip.
Privită în ansamblu, vedem aceleași dimensiuni mari și silueta tipică a Phaeton-ului. Succesorul lui Phaeton a fost construit pe platforma Modular Longitudinal Matrix (MLB Evo), împărtășită cu Audi A8, Q8, Bentley Bentayga și Porsche Cayenne.
Designul lateral este aproape identic cu vechiul Phaeton, cu excepția unor elemente din crom și a mânerelor portierelor. Posteriorul a fost redesenat, numărul de înmatriculare fiind amplasat pe capota portbagajului.
Aspectul stopurilor LED și al configurației părții din spate a lui Phaeton D2 aduc aminte mult de actuala generație Skoda Superb. Asta din motiv că cel care a pregătit designul lui Phaeton D2 este slovacul Jozef Kaban, care a desenat actuala generație Superb. Exteriorul este completat de evacuări în formă de trapez și jante de aliaj cu 5 spițe duble.
Interiorul se diferă de tot ce vezi deobicei la un Volkswagen. Aici observăm materialele scumpe, scaune amplasate în configurație individuală cu accent pe pasagerii din spate, un instrumentar de bord digital generos numit Innovision Cockpit, dar și un display mare pentru sistemul de infotainment.
Phaeton a fost scos din fabricație în 2016, iar Phaeton D2 trebuia să-i ocupe locul, însă Volkswagen a decis să sacrifice modelul de lux în favoarea electrificării.