Volkswagen își ia adio de la ultimul motor V8 diesel din gamă cu versiunea Touareg Last Edition
De Sergiu | 10 August, 2020
Normele tot mai stricte impuse constructorilor auto ce le vizează produsele destinate atât pieții locale cât și întregii Europe și lumii a determinat Volkswagen să retragă binecunoscutul motor V8 TDI în viitorul apropiat. Ultima gazdă a acestuia va fi, după cât se pare o variantă mai specială a modelului Touareg, numită V8 Last Edition.
Acum, agregatul de 4.0 litri volum biturbo, ce distribuie tocmai 415 CP și 900 Nm va mai putea fi procurat în cadrul versiunii selecte sus menționate începând cu data de 17 august. Aceasta va defini o serie de îmbunătățiri atât la exterior cât și la interior. Emisiile de CO2 au fost aduse la limite cât mai mici, de 195 g/km, la un consum de combustibil oraș/traseu/mixt de 8.5/6.7/7.4 litri la100km. Versiunea va sprinta de la 0-100 km/h în 4.9 secunde, iar viteza maximă va fi limitată la 250 km/h.
Pe lângă prezența ce va deveni în scurt timp deficitară de sub capotă, Last Edition va mai fi completat cu o serie de retușări. Mașina va fi disponibilă în nuanțele Pure White, Silicon Gray, Malbec Red, Antimony Silver, Deep Black Pearl și Oryx White Pearl, în echiparea R-Line ce va mai include inserții de plastic pe negru și jante speciale de 21 țoli. Interiorul va fi tapițat cu materiale speciale și tot aici se va odihni și o siglă ce va indica numărul mașinii în cauză din tirajul total de 400 unități.Prețurile se încep de la 104.361 euro, dar adițiile pot adăuga sume considerabile peste.
După retragerea V8-ului TDI următoarea cea mai potentă versiunea pe treapta ierarhică va deveni Touareg R în versiunea PHEV ce combină un motor electric cu V6 TSI pe benzină de 3.0 litri, ce oferă însă performanșe la fel de impresionante: 455 CP și 700 Nm.