Volvo se retrage din Asociația Constructorilor Europeni pentru că nu susține interzicerea motoarelor termice

De Pavel   |  12 Iulie, 2022

Distribuie :

Se pare că electrificarea silită nu este o alegere chiar corectă. Volvo anunță că va părăsi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) până la finalul acestui an, astfel devenind al doilea constructor mare după Stellantis, care adoptă o astfel de decizie.

Principalul motiv este nemulțumirea de strategia ACEA cu privire la combaterea schimbărilor climatice în domeniul auto.

Recent, toată societatea europeană a fost șocată de votul Parlamentului European, care interzice comercializarea vehiculelor noi cu motoare termice începând din 2035. Planul a fost, apoi, aprobat de statele membre Uniunii Europene, însă adoptarea sa a dus la o serie de consecințe.

Primul care s-a opus a fost Grupul Stellantis, care a anunțat în mod surprinzător că va părăsi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), la finalul anului 2022. Acesta nu este de acord cu planul UE de a interzice motoarele termice.

Acum, ACEA mai pierde un membru valoros. Vorbim de Volvo care este de aceeași părere cu Stellantis, chiar dacă în primăvară susținea electrificarea și interzicerea motoarelor cu ardere internă.

De atunci, însă, lucrurile s-au schimbat, întrucât Volvo consideră că planurile sale de electrificare nu merg pe aceeași cale cu cele propuse de ACEA. 

„Am ajuns la concluzia că strategia și ambițiile de sustenabilitate ale Volvo nu sunt pe deplin aliniate cu poziționarea și modul de lucru al ACEA în acest moment. Astfel, considerăm că este mai bine să alegem un alt drum în acest moment. Ceea ce facem ca sector va juca un rol major în a decide dacă lumea are șansa de a lupta pentru reducerea schimbărilor climatice”, se arată comunicatul oficial al companiei.

În urmă cu o lună, Jim Rowan, CEO-ul Volvo, a precizat că marca suedeză este deschisă unor opțiuni noi și că s-ar putea alătura unui grup nou care să reprezinte producătorii cu obiective și mentalități pozitive în ceea ce privește clima.

Potrivit planurilor prezentate mai devreme în acest an, Volvo vrea să devină o marcă pur electrică în 2030.

Recomandate:

Mercedes-AMG va lansa un motor V8 complet nou în 2027 - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG va lansa un motor V8 complet nou în 2027

Într-un moment în care multe voci anunțau apusul erei motoarelor V8, Mercedes-AMG răstoarnă așteptările. Michael Schiebe, CEO-ul diviziei de performanță a mărcii germane, a confirmat ofici

Inna
Un client din SUA a comandat un Bentley Bentayga personalizat în nuanța Roz Candy - Photo
Noutăți
Un client din SUA a comandat un Bentley Bentayga personalizat în nuanța Roz Candy

Bentley redefinește opulența auto cu o versiune spectaculoasă a SUV-ului Bentayga, personalizată integral de echipa Mulliner. Realizat la cererea unui client din Statele Unite, acest exemplar iese com

Inna
Toyota pregătește un motor 2.0 turbo cu peste 600 CP: noua generație promite performanță și flexibilitate - Photo
Noutăți
Toyota pregătește un motor 2.0 turbo cu peste 600 CP: noua generație promite performanță și flexibilitate

Toyota continuă să investească în motorizările cu ardere internă și pregătește o nouă generație de propulsoare cu patru cilindri. Noile unități vor fi oferite în versiuni aspirate natural

Inna
Nissan Qashqai primește o versiune hibridă avansată: e-Power de generație nouă debutează în Europa - Photo
Noutăți
Nissan Qashqai primește o versiune hibridă avansată: e-Power de generație nouă debutează în Europa

Nissan își continuă angajamentul față de electrificare prin introducerea unei versiuni îmbunătățite a sistemului său hibrid e-Power, care debutează oficial în Europa pe SUV-ul Qashqa

Inna
(VIDEO) Xiaomi SU7 rescrie istoria pe Nurburgring: record uluitor și două ediții speciale exclusive - Photo
Noutăți
(VIDEO) Xiaomi SU7 rescrie istoria pe Nurburgring: record uluitor și două ediții speciale exclusive

Modelul electric Xiaomi SU7 continuă să atragă atenția în lumea performanței auto, după ce a înregistrat un timp excepțional pe legendarul circuit Nurburgring Nordschleife. Recent, prototi

Inna
Mercedes-AMG admite că motorul de 2.0 litri electrificat nu a fost pe placul fanilor. Soluția? Revenirea legendarului V8 - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG admite că motorul de 2.0 litri electrificat nu a fost pe placul fanilor. Soluția? Revenirea legendarului V8

În pofida ambițiilor sale tehnologice, motorul electrificat de 2.0 litri de la Mercedes-AMG nu a fost bine primit de publicul său țintă. Oficialii companiei au confirmat, neoficial, că feed

Inna