Zece automobile unde se găsesc motoarele de Ferrari! Unele exemplare te-ar putea surprinde
De Sergiu | 17 Iulie, 2020
Dacă credeați că un Ferrari trebuie invariabil să fie asamblat la Maranello și să fie roșu, de dorit, păi aflați că mai sunt și alte alternative! Se crede că odată, Enzo Ferrari a spus ”Eu nu vând mașini, eu vând motoare. Mașinile eu le ofer gratis, pentru că ceva trebuie să țină motoarele înăuntru”. Urmând acest raționament oferit de fondatorul companiei, rezultă că orice e propulsat de un motor Ferrari, e de fapt, un Ferrari!
Ei bine, în continuare, vă prezentăm zece mașini cu inimă de Ferrari, dar corp de...altceva.
1. Maserati MC 12 a fost realizat pentru campionatul FIA GT, cu utilizarea ansamblurilor împrumutate de la modelul Ferrari Enzo, în principal motorul, numit Tipo F140 B, cu volum de 6 litri, V12, cu un output de 630 CP și 652 Nm.
2. Și iarăși Maserati, de astă dată modelul GranTurismo care a primit în dar tocmai două propulsoare de la Ferrari, F136 U cu volumul de 4.2 litri și 405 CP și varianta pe steroizi F136Y de 4.7 litri și 460 CP.
3. Reîncarnarea modelului Stratos de la Lancia, denumită New Stratos a primit sub capotă un motor cu indexul F136 ED preluat de pe modelul Ferrari F 430 Scuderia ce oferea 548 CP și 519 Nm.
4. Nu, nu e vorba de un sedan plicticos din anii 80, ci de un lup sub piele de oaie, Lancia Thema 8.32, un sleeper veritabil completat cu un motor Ferrari F105 L de 3 litri V8 și 215 CP. Cifra 8.32 vine de la opt cilindri, 32 supape.
5. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglo/Stelvio Quadrifoglo. Și de astă dată rămânem în Italia! F154 e numele motorului, un V6 biturbo de 510 CP și 600 Nm, iar pentru versiunea GTA puterea disponibilă este de 540 CP.
6. Când vine vorba de Pontiac Firebird Pegasus, acesta este practic pe jumătate Ferrari; vizual cel puțin. Parte frontală e clar inspirată de modelele constructorului italian din anii 60. Motorul inclus, un V12 ”Tipo 251” a fost cuplată cu o cutie manuală în cinci trepte, ambele de la Ferrari.
7. Construcția Gypsy Dino este în mare parte învăluită în taină, fiind realizată în 1971 de către compania Autoconstruzioni Gypsy cu un agregat V6 împrumutat de pe Ferrari Dino, capabil de 220-230 CP.
8. Simbioza italo-americană a dus la realizarea Ford Mustang Project Corruptt, ce consta din poneiul american din 1968 în combinație cu un motor în opt cilindri ”F136 E”.
9. Ce obții dacă încrucișezi un Jeep și un Ferrari? Un Jerrari! Spatele e tradițional, de la un Wagoneer, iar partea din față și motorul de 4.4 litri V12 de 320 CP sunt de la un Ferrari 365 GT 2+2. În fine, după ceva timp, i-a fost oferită fața originală de Jeep.
10. Unica prezență asiatică pe această listă este Toyota GT 4586. Aceasta s-a materializat în varianta actuală prin combinarea unei Toyota GT 86 cu propulsorul unui 458 Italia.
Au căpătat acum aceste proiecte interesante dreptul de a fi numite Ferrari? Răspunsul vă aparține!