A treia generație Renault Kangoo, dar și noul Express au fost prezentate. Promit accesibilitate unică în segment
De Sergiu | 13 Noiembrie, 2020
Noua autoutilitară Kangoo se bucură de o nouă generație binemeritată, la 13 ani de la debutul actualei, ce va fi pusă în vânzare la începutul anului 2021 cu exterior și interior revizuite, plus motoare diesel și o variantă electrică. O serie de inovații au fost puse în joc, constructorul sperând astfel că modelul va constitui o concurență reală pentru Transit Connect de la Ford și Caddy de la Volkswagen.
Renault a folosit relansarea Kangoo pentru a armoniza stilul său cu gama sa actuală de autoturisme; blocurile optice ale utilitarei sunt similare cu cele de pe Kadjar și au aceeași semnătură ușoară în timpul zilei în formă de C, ca și restul vehiculelor costructorului. Fața are, de asemenea, ceva din SUV-ul Koleos, cu o grilă de radiator similară.
Interiorul va fi, din spusele constructorului extrem de similar cu al unui autoturism, un progres simțitor față de prima generație, unde era prezent metal la vedere. Un sistem de infotainment EASY LINK de 4.2 inci va fi prezent tot aici. Revizuirea interiorului nu se va opri însă la îmbunătățirea tehnologiei, compania spune că noua sa autoutilitară va avea o pereche de scaune față reproiectate, care vor oferi un confort și o durabilitate mai bune față de modelul vechi. Oglinda retrovizoare va fi una digitală, esențială pentru a asigura vizibilitatea în versiunea cargo ce va veni cu un perete despărțitor între habitaclu și zona de depozitare.
Printre sistemele de asistență puse la dispoziție se numără Trailer Swing Assist, Brake Stability Control și AEBS (Advanced Emergency Active Braking).
Acum, în gamă fiind prezente două versiuni. Kangoo, va fi de acum încolo, varianta cu dotări mai generoase, orientată spre familii, comercianți și flote ce au nevoie de variante pentru pasageri și marfă mai bine echipate.
Express, noutatea în gamă este de fapt o ”reîncarnare” a originalului, produs înaintea primului Kangoo și vine să suplinească nișa inferioară, fiind disponibilă în aceleași variante, dar fiind mai accesibilă la preț, fiind destinată pentru uz profesional, mixt sau familial, în special de tineri. Această versiune se va baza în măsură însemnată pe modelul Dokker de la Dacia, iar eventual îl va și înlocui dacă se vor adeveni zvonurile ce menționează că utilitara constructorului de la Mioveni va fi discontinuată.
Noul Kangoo a crescut față de generația precedentă, oferind două versiuni pe lungime. Versiunea de bază de lungime va avea un spațiu util de 3.3 m3, iar varianta cu ampatament mărit va oferi un volum de tocmai 4.9 m3.
Operațiunile de încărcare/descărcare vor fi optimizate grație funcției Easy Side Access; această inovație va permite utilizatorului să acceseze cu ușurință zona cargo, indiferent de situație, oferind cel mai lat acces lateral, de tocmai 1.416 mm, practic dublu față de versiunea actuală.
Chiar dacă marca promite o „varietate de motorizări”, nu există informații exacte despre motoare. Se crede că propulsia va fi asigurată de actuala gamă Renault de unități diesel de 1.5 litri volum cu patru cilindri, ce vor oferi 94 și 113 CP în dependență de echipare, cuplate cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau chiar iterații cu transmisie automată. Renault nu a dezvăluit încă careva detalii cu nici cu privire la versiunea electrică Kangoo, care vine să înlocuiască actualul Z.E., o versiune foarte populară ce se află deja de nouă ani pe linia de asamblare, cu 50.000 unități produse.
Noul Kangoo va fi produs la fabrica Maubeuge din Franța, la fel ca generația actuală.Versiunea de buget Kangoo Express va fi produs la fabrica Renault din Tanger, Maroc.