Acesta e cel mai extrem Huracan de până acum! Inspirat din versiunea de circuit, STO e dotat cu un V10 de 640 CP
De Sergiu | 18 Noiembrie, 2020
Lamborghini Squadra Corse este responsabil pentru autovehiculele de curse ale mărcii italiene. Filiera s-a descurcat destul de bine în trecutul recent, iar ultima lor capodoperă, noul Huracan STO îmbină ce-i mai bun de pe Huracán Super Trofeo EVO și GT3 EVO. Iată deci că la ieșire, aceștia au primit cel mai sălbatic Huracan de până acum.
Numele complet al mașinii de performanță este Huracan Super Trofeo Omologato, sau Huracan STO pe scurt.STO are același motor ca și un Huracan Performante, un V10 de 5.2 litri volum care dezvoltă 640 de CP în cuplu cu o cutie de viteze în șapte rapoarte LDF. Cu toate acestea, greutatea a fost redusă, STO cântărind cu aproximativ cu 43 de kilograme mai puțin decât Performante. Lamborghini citează o greutate brută de 1.340 kg. În acest sens, până și covorașele sau izolarea fonică au fost eliminate.
Optimizarea greutății a fost realizată prin diverse metode, inclusiv utilizarea pe scară largă a fibrelor de carbon pentru caroserie (până la 75%), sticlă mai subțire cu 20%, jante realizate dintr-un aliaj de magneziu și nu din aluminiu și îndepărtarea sistemului de tracțiune integrală, roțile motrice fiind cele din spate.
Șasiul este aproape 100% cel al unui automobil de curse, cu suspensie mai rigidă, bare antiruliu calibrate în mod specific și sistemul MagneRide 2.0 de la Lamborghini. Potrivit Lamborghini, „STO oferă toată emoția unei mașini de curse, oferind în același timp o experiență rutieră confortabilă”.
Performanțele includ un timp de 0-100 km/h de 3 secunde, repriza 0-200 km/h necesită 9 secunde și o viteză maximă de 310 km/h. Bolidul stopează eficient grație unor frâne carbon-ceramice de la Brembo ce înseamnă că-i sunt necesari mai puțin de 30 metri pentru oprirea completă de la 100 km/h.
Aerodinamica joacă, de asemenea, un rol major în performanța STO. Există mai multe prize de aer situate în secțiunea frontală, capota fiind realizată monolitic pentru a include și aripile, oferind astfel acces rapid către elementele suspensiei la necesitate.
Spatele e dominat de un eleron mare, ce reduce drastic coeficientul aerodinamic. Acesta e reglabil, ajustările fiind realizate manual pentru un mix ideal între echilibrul aerodinamic și rezistența la înaintare în funcție de caracteristicile pistei. Rezultatul este că eficiența fluxului de aer al STO este îmbunătățită cu 37%, iar forța de apăsare este crescută cu 53% față de Huracán Performante.
Pe laterale se găsesc prize speciale de aer NACA ce ”oxigenează” motorul, tot în acest scop fiind realizate și o serie de guri de aerisire, cu elemente directoare a fluxului de aer, ce saturează pofta propulsorului.
În interior, aproape fiecare centimetru este căptușit fie în Alcantara, fie în fibră de carbon. Scaunele sunt realizate din fibră de carbon, oferind o ergonomicitate generoasă, fiind dotate cu centuri de siguranță în patru puncte. Zona e securizată de o cușcă de siguranță special proiectată.
STO oferă și propriile moduri de conducere, selectabile printr-un comutator pe volan, fiind disponibile modurile STO, Trofeo și Pioggia, ce corespund condițiile de pe drum, circuit și carosabil umed.
Tirajul versiunii e încă necunoscut publicului, iar livrările vor începe pentru Huracan STO în primăvara viitoare la un preț de la 327.838 $.