Audi Q8 primește două versiuni PHEV. Performanțe impresionante și autonomie electrică generoasă
De Sergiu | 13 Octombrie, 2020
Audi ridică voalul de pe noul Q8 TFSI e quattro, versiunea plug-in hybrid al SUV-ul Coupe Q8, prin care a vrut să-și afirme prezența în segmentul dat. Noua versiune promite performanțe impresionante, dar și consum optimizat ce confirmă dedicarea constructorului din Ingolstadt pentru dezvoltarea noilor versiuni electrificate. Astfel, Q8 TFSI e quattro a devenit al șaptelea model electrificat din gama constructorului, fiindu-i dedicate două versiuni de performanță: Q8 55 TFSI e și Q8 60 TFSI.
Atât Q8 55 TFSI e, cât și Q8 60 TFSI e sunt echipate cu un propulsor V6 de turbo 3.0 litri volum în combinație cu un motor electric alimentat de o baterie de 17.8 kWh. Ambele versiuni vin echipate cu o transmisie automată în 8 rapoarte. Ansamblul e conectat la sistemul de tracțiune integrală permanentă quattro ce distribuie în condiții normale cuplul în raport de 40% pe față și 60% pe spate. La necesitate, acest raport poate fi modificat astfel ca până la 85% să vină pe față și până la 70% pe spate.
Versiunea Q8 55 TFSI e dezvoltă 381 CP și 600 Nm de cuplu și atinge 100 km/h în 5.8 secunde. Autonomia maximă este de 59 km/h în sistemul NEDC sau 47 km în standardul WLTP. Q8 60 TFSI e oferă 462 CP și un cuplu de 700 Nm. Timpii de accelerație până la 100 km/h sunt de numai 5.4 secunde. Autonomia însă scade ușor la 56 km în standardul NEDC și respectiv 45 km în WLTP. Q8 plug-in hybrid pornește automat în modul electric, iar benzinarul se conectează doar când este atinsă o anumită sarcină.
Q8 PHEV vine cu o serie de funcții extrem de utile șoferului, specific active lane keeping assist, steering assist și autonomous regenerative braking ce sunt menite să optimizeze consumul și să crească autonomia, oferind o gestionare inteligentă și eficientă a instalației hybrid. Șapte moduri de rulare sunt disponibile șoferului - Comfort, Efficiency, Auto, Dinamic, Individual, Offroad și Allroad. Acesta din urmă este disponibil doar pentru mașinile cu suspensie pneumatică adaptivă și permite variația înălțimii gărzii la sol cu 90 mm.
Interiorul vine într-un finisaj special, clientul având posibilitatea de a alege dintr-o serie de opțiuni de tapițerie din piele de înaltă calitate și chiar Alcantara. Tehnologiile de vârf sunt reprezentate de sistemul de infotainment de ultimă generație MMI, echipat cu două ecrane tactile, unul pe centru, celălalt, de 12.3 inch fiind dedicat șoferului, fiind completat cu opțiuni de a realiza comenzi vocale și ffind compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto.
Precomenzile pentru Germania și alte piețe europene vor începe în scurt timp. Audi Q8 55 TFSI e quattro este disponibil în Germania de la 75.351 €, iar Audi Q8 60 TFSI e quattro costă de la 92.800 €.