Audi RS 6 GTO primește un aspect retro, omagiu adus primului quattro, dar și unei mașini de curse specială
De Sergiu | 14 Noiembrie, 2020
O nouă creație specială, menită să aniverseze cei 40 de ani de existență a sistemului de tracțiune integrală quattro, dar și patrimoniul Audi 90 GTO, o mașină de curse ce a stârnit furori la finele anilor 80 tocmai a fost prezentată de constructor. Este parte a unui program special, asemenea lui TT RS 40 years of quattro.
Conceptul a fost construit de ucenici la fabrica Audi Neckarsulm, Germania și în plus față de modelul de curse, poartă o nouă fațadă frontală, capace solide pentru roți și ceea ce pare a fi evacuări laterale.
Audi RS 6 GTO împrumută aspectul mașinii de curse Audi 90 IMSA GTO, care a concurat doar în sezonul 1989. 90 GTO a lăsat o amprentă destul de importantă, câștigând 7 din cele 13 curse la care a participat.
Pe interior, bancheta din spate a fost scoasă pentru a face loc unei cuști de protecție, în timp ce scaunele din față standard au fost înlocuite cu modele sport Recaro realizate dual pe roșu-negru cu centuri de siguranță în patru puncte. Geamurile laterale au primit plase de protecție, reminiscente celor folosite de originalul model pentru curse.
Se pare că nu vor exista careva modificări pe partea motorizării, RS 6 Avant mândrindu-se deja cu un V8 twin turbo de 4.0 litri volum care face 591 cai putere și cuplu de 800 Nm, asistat de un sistem mild-hybrid de 48 de V. Audi menționează o repriză de 0-100 km/h de 3.5 secunde, cu o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h sau 300 km/h dacă se optează pentru frâne carbon-ceramice.Motorul e cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte și sistemul de tracțiune integrală quattro.
RS 6 GTO este un concept unic, dar Audi a mai dezvoltat un model de producție editat special pentru Statele Unite. Numit RS 6 Avant Tribute Edition, poartă vopsea Nogaro Blue, culoarea reminiscentă Audi RS 2 Avant, primul model de performanță RS al producătorului. Producția va fi limitată la 25 de unități, cu referire la 25 de ani de la RS 2 Avant.