CEO-ul Tesla a elaborat un proiect al transportului ultrarapid

De AutoExpert   |  12 August, 2013

Distribuie :

CEO-ul Tesla a elaborat un proiect al transportului ultrarapid

După ce a creat constructorul de maşini electrice Tesla, Elon Musk îşi imaginează un sistem de transport complet diferit faţă de ceea ce există în acest moment pe planetă şi care amestecă conceptele avioanelor ultrarapide, railgun-ul (un "tun" electric care aruncă proiectile utilizând electromagnetismul) şi ideea de bază a jocului de masă Air-Hockey, în care pucul este ridicat de la suprafaţă cu până la un milimetru cu ajutorul unor jeturi de aer constante care ies din masă.

Proiectul gândit de Elon Musk, denumit Hyperloop, se bazează concret pe un tub din oţel în care presiunea e scăzută şi în care este introdusă o "capsulă" presurizată care poate găzdui până la 28 de pasageri. Capsula este menţinută într-o stare de semi-imponderabilitate cu ajutorul jeturilor de aer "suflate" de "şinele" sale şi este propulsată cu o viteză de până la 1220 km/h cu ajutorul unui accelerator linear electromagnetic. Biletul pentru un pasager ar costa doar 20 de dolari, iar capsulele pot pleca la o distanţă de 30 de secunde una de cealaltă. Pasagerii vor suporta forţe gravitaţionale similare celor resimţite într-un avion.

Conform planurilor prezentate de Elon Musk, soluţia de transport imaginată va fi alimentată cu energie electrică creată de panourile solare care acoperă tubul în care circulă capsula cu pasageri. Sistemul nu este doar unul inovator, ci şi unul extrem de eficient şi de rapid. Conform calculelor lui Musk, distanţa Los Angeles-San Francisco (circa 650 de kilometri într-una dintre cele mai aglomerate zone ale Statelor Unite) va putea fi parcursă în doar 30 de minute, Hyperloop devenind astfel mult mai rapid decât avionul (90 de minute), maşina (5 ore şi jumătate) sau trenul de mare viteză care la această oră se află în stadiul de proiect în statele vest-americane (160 de minute).

Soluţia de transport în comun pe care a gândit-o americanul are şi următorul avantaj: construcţia unui asemenea tunel din oţel ar dura circa 7-10 ani, ar costa în total 6 miliarde de dolari şi ar putea transporta 7.4 milioane de călători pe an. Spre comparaţie, trenul ultrarapid pe care guvernul american îl are în plan în această zonă costă de 11 ori mai mult (68 de miliarde de dolari) şi va fi mult mai puţin eficient.

Unicul neajuns major pe care l-ar putea avea sistemul Hyperloop este legat de faptul că Elon Musk şi echipa sa nu au timp să se ocupe de dezvoltarea sa completă din cauza faptului că Tesla şi Space X - celălalt proiect ambiţios al americanului – necesită foarte multe resurse. "Am putea să începem proiectul şi apoi să-i lăsăm pe alţii să construiască până la final", spune Elon Musk, care a dezvoltat ideea Hyperloop sub forma unui proiect Open Source (care poate fi dezvoltat de orice companie doreşte).

Recomandate:

Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna