Chinezii au lansat un SUV electric de 680 CP și 1.000 Nm prețul căruia începe de la 50.000 de euro
De Pavel | 21 Decembrie, 2020
Concernul chinez Dongfeng a lansat un SUV-ul electric, numit Voyah Free, capabil de 680 de cai putere. Însă randamentul sistemului de propulsie nu este unicul punct forte a modelului, acesta totodată prezentându-se cu un interior modern dezvoltat de atelierul Italdesign.
Voyah Free reprezintă versiunea de serie a conceptului i-Free prezentat în septembrie la Salonul Auto de la Beijing. Vehiculul este construit pe noua platformă ESSA (Electric Smart Secure Architecture) cu suspensie double wishbone în față și multi-link pe spate, iar bateria este poziționată între axe.
Dimensiunile lui Voyah Free sunt comparabile cu cele ale actualului BMW X5. Astfel, lungimea modelului este de 4.905 mm, lățimea 1.950 mm, înălțimea 1.690 mm, în timp ce ampatamentul măsoară 2.955 mm. Atelierul Italdesign a păstrat capota lungă de pe concept și silueta caroseriei alungită, obținând un coeficient de rezistență aerodinamică CX = 0.28, în cazul lui BMW X5 G05 acest indicator este de 0.31.
Exteriorul lui Voyah Free este laconic, nu șochează și nu e prea agresiv, deși putem spune că are un caracter sport. La interior vedem un salon modern, conceput pentru cinci locuri. Panoul frontal conține trei ecrane combinate sub o sticlă comună. Sistemul de infotainment este capabil să recunoască gesturile și comenzile vocale, implică tehnologia Face ID și poate fi actualizat "prin aer". Dongfeng insistă că Voyah Free va fi livrat cu până la 20 de sisteme de asistență pentru șoferi, printre care un sistem ”inteligent” de navigație, tehnologia night vision și multe altele.
Reprezentanții companiei declară că SUV-ul este oferit cu tracțiune integrală, asigurată de două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă, care împreună sunt capabile să dezvolte 680 CP și 1.000 Nm. Masa totală nu este dezvăluită, dar se pare că SUV-ul chinez este destul de greu, asta o spunem deorece accelerarea de la 0 la 100 km/h durează 4.8 secunde, iar viteza maximă nu depășește 200 km/h.
Lista completă a dotărilor și prețurilor va fi anunțată în prima jumătate a anului 2021, iar comercializarea pe piața din China va demara în al treilea trimestru al anului viitor. Cu toate acestea este anunțat că prețul de pornire va fi de 400 de mii de yuani, echivalentul a 50.000 de euro. Un preț foarte atractiv, atunci când aflăm că un BMW X5 în China costă de la 860 de mii de yuani, iar Audi Q7 de la 689 de mii de yuani.