Detalii despre viitorul Audi RS e-tron GT: până la 650 CP și repriza 0-100 km/h în mai puțin de 3.5 secunde
De Sergiu | 5 Noiembrie, 2020
Se ridică gradual norul de taină ce înconjoară viitorul e-tron GT RS, odată ce sunt dezvăluite noi informații despre echiparea modelului lansarea căruia este practic iminentă. În acest sens, Audi a lansat o serie de imagini cu prototipul, dar și a dezvăluit performanțele acestuia, uluitoare, de altfel.
e-tron GT utilizează aceeași platformă ca și Porsche Taycan și este foarte asemănător ca factură interioară. Mașinile au fost dezvoltate împreună, dar aranjamentele finale și aspectuale au fost preluate de fiecare companie în parte. La fel ca Taycan, e-tron GT va folosi o suspensie pneumatică specială și amortizoare adaptabile. Aceasta va ridica și coborî mașina. De la nivelul normal de rulare, suspensia va poate coborî vehiculul în modurile Dynamic și Efficiency sau o va ridica în setarea Comfort.
De asemenea, Audi va echipa e-tron GT cu roți directoare pe puntea spate, care va face mașina să vireze mai ascuțit la viteze mai mici de 60 km/h, în funcție de modul de conducere, rotind roțile din spate cu 3 grade opuse celor frontale. La viteze mai mari, roțile din spate se vor roti în tandem cu cele din față pentru a îmbunătăți stabilitatea.Clienții vor putea alege între trei dimensiuni de roți. Standard vor fi disponibile jante dimensionate la 19 inci, urmează un set aerodinamic de 20 inci, iar cele mai atrăgătoare au 21 inci.
Jantele ascund trei tipuri de frâne. Frânele carbon-ceramice cu etriere frontale cu 10 pistoane vor oferi cea mai mare forță de oprire. De asemenea, vor fi oferite frâne acoperite cu carbură de tungsten. Acestea sunt în esență frânele PSCB ale Porsche, cu un strat subțire de acoperire din carbură de tungsten, care reduce praful de frână și prelungește durata de viață a acesteia. Frânele standard din fier vor servi drept echipare de bază.
RS e-tron GT va veni cu un motor frontal de 235 CP și un motor spate de 449 CP care se vor combina pentru a produce 590 CP și până la 650 CP în modul overboost. Motorul din față va avea propria transmisie cu o singură viteză, iar motorul din spate va avea o cutie de viteze cu 2 trepte.
Audi spune că mașina poate atinge 100 km/h în mai puțin de 3.5 secunde și poate alerga până la 250 km/h, iar numerele finale vor fi mai anunțate la debut. Anterior, se spunea că e-tron GT se va putea încărca cu până la 350 kW. Acum, constructorul se temperează, menționând că se va alimenta la 270 kW. Un total de 396 celule vor oferi bateriei o capacitate de 93.4 kWh. Se oferă un sistem de răcire, dedicate bateriei și motoarelor electrice.
e-tron GT va face parte din strategia ce prevede 30 de vehicule electrice și plug-in-uri ce vor fi oferite de Audi până în 2025. Compania a mai spus că va face parte dintr-o strategie ce se bazează pe trei axe, care va consta în mașini electrice autoturisme cu motor cu combustie internă și hibrizi plug-in de performanță.