Din cele 18 mașini scoase la licitație, 12 sunt BMW-uri, ”bune doar de dezmembrat”!

De Redactor AE   |  29 Octombrie, 2019

Distribuie :

Adrian Albu, secretarul general al Parlamentului, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă, câte mașini vor fi vândute la licitație și care este starea acestora.

Din cele menționate de către domnul Albu, ne dăm bine seama că încă vreo câteva mașini vor pleca pe bani mărunți, în pagubă, așa cum „aceste automobile maxim pot fi folosite la dezasamblare.” Este vorba în special de cele 12 BMW-uri cu an de producție 1997 care iată că anual îi costă circa 30.000 de lei pentru reparații.

Asta în contextul în care un Porsche Cayenne costă 11.000 de lei.

„O sa incerc sa adaug o claritate mai mare si sa va raspund la intrebari, dar as vrea sa incep cu faptul ca secretariatul parlamentului ca scop principal isi pune reducerea cheltuielilor care au loc acum. Daca sa vorbim despre anul 2019, secretariatul a reusit sa faca o economie formata din mai mult de peste 20 de milioane de lei. Din aceste economii noi si ne-am propus sa facem anumite procurari si anume aceste automobile noi, precum si achizitionarea tehnicii IT.”

„Ca sa vorbim despre automobilele noi, care se preconizeaza, a fost dat start procedurii. Caietul de sarcini a fost format dupa cum ati observat. Am facut o analiza a acestui caiet si cel putin la discretia secretariatului se incadreaza deja patru-cinci companii care pot sa participe. La moment in garajul parlamentului se afla 57 unitati de transport. Este relevant faptul ca doar 10 unitati din aceste transporturi nu sunt complet uzate si au o perioada mai mica de exploatare de 7 ani.”

„Daca e sa vorbim despre securitatea la trafic, ceea ce in ultimul timp este tot o intrebare destul de des abordata, secretariatul a decis ca sa folosesti masini care-s din '97 este destul de periculos, in primul rand, si in al doilea rand, suportul si cheltuieli enorme.

Din acest considerent secretariatul a propus conducerii parlamentului ca sa fie scoase spre licitatie 18 automobile dintre care 12 sunt BMW-uri din anul 1997. Aceste automobile, pe langa ca sunt foarte vechi, ne costa foarte mult, deoarece pe parcursul unui an noi cheltuim aproximativ 30 de mii de lei pentru reparatia acestora.

Doar pentru aceste 12 mijloace de transport pe parcursul anilor 2013-2018 au fost cheltuiti doua milione de lei pentru reparatie, fapt care ar fi permis sa procure masini mai eficiente care sa aiba costuri mai mici atat la reparatie, cat si la consumul de conbustibil. In anul 2014-2019 pentru reparatiile automobilelor din parcul auto au fost cheltuiti circa 4,8 milioane lei.

Luăm un pix și o foaie și scrim.
2013-2018. 5 ani de zile. 2 milioane de lei. 12 BMW-uri 520 în caroseria E39. A câte 33.000 de lei (aproximativ), cheltuiți pe reparație, timp de un an de zile. 2750 lei lunar.

2014-2019. 4.8 milioane lei pentru 18 mașini. Fără cele 12 BMW-uri, rămân alte 6 mașini pentru care s-au cheltuit în jur de 2.8 milioane lei. Tot în cinci ani. Adică 466.666 lei în 5 ani pentru 6 mașini, sau 77.777 lei anual per mașină sau 6481 lei lunar.

Ce se va întâmpla cu cele 4 mașini noi, care fiind noi, deci în garanție, obligatoriu urmează a fi deservite doar la dealer, unde un schimb de ulei și filtre costă minim 3000 de lei? Au făcut un calcul? Calculați cât costă deservirea pe perioada garanției de patru ani de zile sau 100.000 de km. (Am luat ca referință Skoda Superb, am mari dubii că vor fi alte mașini).

In urma analizei facute am descoperit masini care au deservit anumiti deputati si anual pentru reparatia acestora erau cheltuiti circa 200 mii lei. Aceste 4 automobile pe care noi ni le propunem sa le procuram de 2,1 milione lei vor fi anume prognozate pentru intalnirea delegatiilor oficiale.

Va fi dat curs licitatiei acelor automobile care sunt complet uzate. Aceste automobile maxim pot fi folosite la dezasamblare.” 

ZdG a scris sâmbătă despre faptul că Parlamentul a anunțat o licitație privind procurarea a patru automobile fabricate în anul 2019, valoarea estimativă a achiziției fiind de 2 080 000 de lei. Cumpărarea autoturismelor nu a fost inclusă în Planul de achiziții al Parlamentului pentru anul 2019, iar reprezentanții instituției încă nu au răspuns la solicitarea de informații transmisă de redacție.

Sursă: ProTV

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna