Din culisele călătoriei Chisinau-Geneva 2016 sau de ce trebuie să ții cont cînd planifici o călătorie cu 6 persoane la bord!

De Andrei Tabuica   |  17 Martie, 2016

Distribuie :

Așa cum am promis, revenim cu detalii despre călătoria noastră iar astăzi, o să vă povestim mai multe despre accesoriul fără de care o călătorie cu 6 persoane, nu ar fi putut realizată.

Chisinau Geneva 2016

Scopul deplasării noastre a vizat mai multe aspecte, ambele, legate de partenerii nostri, companiile Lukoil-Moldova și Sport Vision, ultima find reprezentantul Thule în Moldova. Așa cum ne-am dorit o călătorie confortabilă și am planificat să fim 6 la bord, mașina pe care am ales-o este un Chevrolet Captiva, autoturismul redacției care dispune de 7 locuri. Doar că, în varianta cu 3 rînduri de scaune, volumul portbagajului s-a redus semnificativ, iar soluția este un portbagaj exterior pe care l-am obținut de la partenerul nostru.

Chisinau Geneva 2016

Anume despre el o să vă povestim în acest articol.

Chisinau Geneva 2016

În garajul redacției există deja un porbagaj doar că acesta oferă 360 l volum, puțin pentru 6 persoane. Deci, am optat pentru una din cele mai mari cutii portbagaj din gama Thule. Acesta se numește Thule Motion 800 XL ( mai există și dimensiunea XXL), are cel mai rigid fund și poate transporta o încărcătură de 75 kg sau 450 l volum. Este cutia cu cea mai mare greutate permisă de bagaje din toată gama Thule, corespunde normelor de siguranță pasivă City Crush, cîntărește 21 kg și dispune de două deschideri. Cu alte cuvinte, este una din cele mai performante cutii portbagaj de pe piață. Și încă ceva, se poate lăuda cu certificatul TUV de calitate. Deci, sună impunător.

Chisinau Geneva 2016

Ei bine, una e pe hîrtie, iar alta e să fie testată și să demonstreze că anume așa stau lucrurile. Zis și făcut.

Chisinau Geneva 2016

Așa cum eram 6 persoane, iar fiecare din noi avea cîte o valiză mare, primul lucru de care ne-am bucurat este volumul pus la dispoziție. Poți pune trei valize mari și multe alte mărunțișuri sau, 5 valize de dimensiuni mai mici. Am apreciat deschiderea largă și sistemul Dual-Force al bălămălelor, noile mînere care conferă o deschidere şi închidere a capacul cutiei mult mai ușoară.

Sistemul Dual-Side a cutiilor portbagaj Thule permite ca acestea să se deschide din ambele părţi. Acest lucru nu înseamnă doar o încărcare uşoară, dar și facilitează montarea cutiei.

[caption id="attachment_64610" align="aligncenter" width="1136"]Chisinau Geneva 2016 Sistemul de montare al barelor este unul simplu și nu necesită manual de utilizare:)[/caption]

Și încă ceva, cutia dispune de mai multe puncte de închidere iar cheia poate fi scoasă doar dacă acestea sunt închise.

Am apreciat mult sistemul de montare Thule PowerClick care se fixează pe bare în cîteva secunde. Pentru o fixare ușoară și sigură este echipat cu un limitator integrat de  strîngere.

[caption id="attachment_64603" align="aligncenter" width="1136"]Chisinau Geneva 2016 Partea posterioară este dublă și permite transportarea a 75 kg![/caption]

Lacătele de prindere se strâng și se închid de bareloâe transversale prin acționarea manetelor rotative care se află în interiorul cutiei iar montarea cutiei durează doar cîteva minute.

[caption id="attachment_64602" align="aligncenter" width="1136"]Chisinau Geneva 2016 Este cel mai perfect sistem de fixare al cutiei de bare.[/caption]

Probabil că cititorii se întreabă cum rămîne cu zgomotul și consumul de combustibil? E și firesc să fie mai mare doar că, am apreciat mult diferența dintre cea mai performantă cutie și cea veche, care se prăfuia în garajul redacției. La capitolul zgomot am rămas plăcut uimiți să observăm că nu este practic nici o diferență la viteze de 120-130 km/h. Doar cînd treci pragul celor 150 km/h simți prezența cutiei.

Acest lucru poate fi explicat prin forma aerodinamică mai bună ai noii cutiei. Grație ei, consumul mașinei este doar cu 1 litru mai mare pentru fiecare 100 km parcurși sau, cu 2 litri mai mic decît în cazul cutiei vechi! Chiar dacă pare fantastic, lucrurile anume așa stau. Deci, am avut o medie de 10,4 l pentru 6500 km parcurși. În vara anului 2015, am avut o călătorie asemănătoare iar cutia era cea veche, consumul mediu de carburant era de 12,6 l ! Greu de explicat dar noi, suntem de părerea că forma aerodinamică este de vină, în sensul bun al acestui cuvînt.

[caption id="attachment_64616" align="aligncenter" width="1045"]Chisinau Geneva 2016 Toate stațiile Lukoil dispun de minimark și bistro![/caption]

Ei bine, un rol decisiv la jucat și motorina Ecto oferită de Lukoil-Moldova. Conform declarațiile companiei, acest combustibil îmbunătăţește procesul de ardere al carburantului, micșorează consumul, oferă un cuplu motor superior, reduce zgomotul şi vibraţiile, creşte randamentul motorului și îmbunătăţește pornirea şi prelungește perioada de schimb a uleiului de motor.

[caption id="attachment_64587" align="aligncenter" width="852"]Chisinau Geneva 2016 Prețul unui litru de motorină Ecto este doar cu 20 de bani mai mare decît al motrinei Euro5.[/caption]

Putem declara cu mâna la inimă că zgomotul motorului s-a redus semnificativ iar consumul mic de carburant poate fi și datorită acestui tip de carburant. Și cum am mai spus-o, recomandăm să alimentați cu motorină Ecto, diferența de preț fiind de numai 20 de bani. În Europa, astfel de carburanți sunt cu cel puțin 40-50 cenți mai scumpi. Deci, se merită!

Și la final, ținem să le mulțumim partenerilor noștri, companiei Lukoil-Molodva și Sport Vision pentru suportul acordat!