Ecologiștii se arată deranjați de nivelul de emisii nocive degajate de modelele PHEV

De Pavel   |  18 Septembrie, 2020

Distribuie :

Federația Europeană de transport și mediu (Transport & Environment), cu sprijinul Biroului britanic al organizației Greenpeace, a testat indicatorii reali ai emisiilor nocive ale vehiculelor plug-in hybrid. Testele au arătat că producătorii trișează ți indică cifre de peste 2,5 ori mai mici.

Potrivit documentului, în medie un hybrid de tip PHEV elimină până la 28 de tone de dioxid de carbon în atmosferă pe întreaga perioadă de funcționare. Pentru comparație: hybridul clasic degajează 33 de tone, iar modelele cu motoare pe benzină și motorină indică 39 și respectiv 41 de tone de emisii de CO2.

În fruntea celor mai acologice automobile rămân desigu vehicuelele 100% electrice, al căror indice este de numai 3.8 tone de CO2. Însă chiar așa, suedezii de la Polestar susțin că procedeul de calculare a emisiilor nocive ar trebui să includă și emisiile de gaze cu efect de seră, după care cifrele totale nu vor mai arăta atât de bine.

Federația de transport și mediu este, de asemenea, îngrijorată de indicatorii reali ai emisiilor de CO2 per kilometru, unde în loc de cele 44 de grame declarate, modelele PHEV în medie elimină 117 grame, de 2.5 ori mai mult decât valorile oficiale indicate din uzină. 

Pentru a solușiona problema, ecologiștii propun în primul rând să crească taxele pentru achiziționarea modelelor PHEV, iar în al doilea rând, de a le lipsi de statutul special, pentru că, de fapt, acestea nu sunt cu nimic mai bune ca modelele cu motor cu ardere internă.